اجرای لایروبی مسیل رودخانه کن برای پیشگیری از آب‌گرفتگی مهرآباد

تهران - ایرنا - رییس اداره خدمات فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، از آغاز عملیات لایروبی مسیل رودخانه کن به‌ منظور پیشگیری از آب‌گرفتگی سطوح پروازی این فرودگاه در فصل بارندگی خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، قره گزلی از آغاز عملیات لایروبی مسیل رودخانه کن به‌منظور پیشگیری از آب‌گرفتگی سطوح پروازی این فرودگاه در فصل بارندگی خبر داد و گفت: این عملیات لایروبی با همکاری شهرداری منطقه ۲۱ و پیش از فرا رسیدن فصل بارش‌ها در حال انجام است.

رییس اداره خدمات فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد افزود: محدوده انجام این عملیات از بزرگراه شهید لشکری تا بزرگراه فتح بوده و در دو فاز مجزا و در بازه زمانی ۱۰ روزه از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳ آغاز شده است.

به گفته وی، این پروژه توسط عوامل شهرداری منطقه ۲۱ و با استفاده از ادوات و تجهیزات مربوطه، تحت نظارت اداره خدمات فرودگاه مهرآباد اجرا می‌شود، هدف اصلی این اقدام، پاکسازی بستر مسیل برای پیشگیری از وقوع سیلاب‌های احتمالی و ارتقای ایمنی سطوح پروازی در نیمه دوم سال است.

قره گزلی اظهار داشت: در این راستا، روزانه ۱۵ سرویس نخاله از رودخانه پل کن به خارج از محوطه فرودگاه انتقال داده می‌شود.

وی از همکاران اداره خدمات عمومی، اداره حراست فرودگاه مهرآباد و نیروهای انتظامی و نظامی به‌دلیل ارائه مجوزهای لازم جهت تردد ادوات و تجهیزات تشکر و قدردانی کرد و گفت: این اقدامات نشان‌دهنده تلاش مستمر برای حفظ ایمنی و کیفیت خدمات فرودگاهی در شرایط جوی مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha