ادعای وزیر دفاع آمریکا: احتمالا نقشی در ایجاد ثبات در غزه خواهیم داشت 

نیویورک – ایرنا- لوید آستین وزیر دفاع آمریکا یک روز پس از شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از سوی رژیم اسرائیل و برغم کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به این رژیم برای بمباران غزه  ادعا کرد که واشنگتن نقشی در ایجاد ثبات در غزه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه در نشستی خبری در مقر ناتو در برووکسل گفت که آمریکا «احتمالاً» می‌تواند در تلاش‌های ثبات در غزه پس از پایان جنگ با اسرائیل نقشی ایفا کند، اگرچه این نقش باید در کنار متحدانش در منطقه تعریف شود.

سی ان ان گزارش داد، وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: «اینکه ما در تلاش‌های ایجاد ثبات غزه شرکت خواهیم کرد یا نه، مستلزم کمک‌های تعدادی از کشورها است، امیدوارم کشورهای منطقه در این زمینه وارد عمل شوند. احتمالاً آمریکا نیز می تواند نقشی در این زمینه داشته باشد. چگونگی این نقش باید با کمک متحدان و شرکای آمریکا حل شود.»

آستین گفت اولین گام تضمین "نوعی آتش بس" و سپس "اقدام مناسب برای تثبیت منطقه" است.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا در حالی است که حملات رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت های نظامی و امنیتی واشنگتن، تاکنون براساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت۴۲هزار و ۵۰۰ نفر و شمار مجروحان به ۹۹هزار و ۵۴۶ نفر منجر شده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت. رژیم اسرائیل برای تلافی ناکامی و شکست خود در این عملیات، نه تنها بمباران غزه را همچنان در دستور کار خود قرار داده و از قبول هرگونه آتش بس سر باز می زند، بلکه در پی گسترش و تشدید تنش در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است.

رژیم اشغالگرد قدس نه تنها بمباران غزه و گسترش جنگ در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) را همچنان در دستور کار خود دارد، بلکه با حمایت آمریکا دست به ترور رهبران مقاومت زده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

پس از شهادت هنیه، یحیی السنوار که اسرائیل معتقد بود حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) را سازماندهی کرد، به‌ عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس منصوب شد اما رژیم اشغالگر قدس، یحیی سنوار، رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش حماس را نیز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ اکتبر ۲۰۲۴ در نوار غزه به شهادت رساند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل که جنگ غزه را به لبنان نیز گسترش داده است، در پی ناتوانی در برابر حزب الله لبنان، ششم مهر ماه نیز به پشتوانه حمایت‌های آمریکا در حالیکه برای سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

هواپیماهای این رژیم شامگاه جمعه ششم مهر ۱۴۰۳ محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند که منجر به شهادت رهبر حزب الله شد. حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ منتشر شد، شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را تایید کرد.

«سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان نیز در حمله تروریستی رژیم اسرائیل در جمعه ششم مهر ۱۴۰۳ به همرزمان شهید خود پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha