مین‌گذاری منازل و منفجر کردن بشکه‌های انفجاری در شمال غزه/ آیا این هولوکاست نیست؟

تهران- ایرنا- «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به اوضاع اسف بار نوار غزه به ویژه شمال آن و تداوم نسل کشی رژیم صهیونیستی در این منطقه گفت: اشغالگران منازل فلسطینیان را مین گذاری و پس از قرار دادن بشکه های انفجاری در خیابان، آنها را از راه دور منفجر می کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، عطوان نوشت: ساکنان شمال نوار غزه در معرض نسل کشی تمام عیار قرار دارند و ارتش اسرائیل ساکنان این منطقه را داخل خانه هایشان و در خیابان‌ها زنده می‌سوزاند. بیمارستانها و هر جنبنده‌ای را هدف قرار می گیرد.

وی افزود: ساکنان شمال غزه محاصره شده و گرسنه هستند، با مرگ و حملات هوایی و زمینی اسرائیل روبرو هستنند، آب و غذا و حتی دارو ندارند. طی ۱۰ روز اخیر ۴۰۰ نفر از ساکنان این منطقه به شهادت رسیده اند. نیروهای ارتش اشغالگر شبانه یورش برده، منازل را مین گذاری و پس از قرار دادن بشکه های انفجاری در خیابان، آنها را از راه دور منفجر می کنند،اشغالگران هر آنکه را در این منازل است می کشند و می سوزانند و این اقدامات با چراغ سبز غرب و حامیان اسرائیل و برخی از کشورهای عربی رخ می‌دهد.

عطوان ادامه داد: اگر این هولوکاست نیست، پس چیست؟ ما منتظر پاسخ از جهان غرب منافق نیستیم که ادعای حقوق بشری آن گوش فلک را پر کرده است. دردناک است که این هولوکاست ها که به صورت صوتی و تصویری مستند شده به جبالیا محدود نمی شود و در سراسر غزه رخ می دهد. چند روز قبل شاهد هولوکاست بیمارستان شهداء الاقصی در «دیرالبلح» بودیم که طی آنها ده ها نفر زنده در آتش سوختند و بیشتر آنها کودکان بودند. آنها به این امید که بیمارستان‌ها و مناطق اطراف آن امن است، به این منطقه پناه برده بودند.

این تحلیلگر بیان کرد: در تاریخ جنگها هرگز جنگجویان اقدام به به سوزاندن مجروحان زنده نمی کردند و بیمارستان سوزانده نمی شد. فقط رژیم اسرائیل است که طی ۱۲ ماه دست به این اقدامات زده است. بیشترین صادرات این رژیم اگر بماند، شامل ادوات و کارشناسان قتل کودکان و نوزادان خواهد بود. وقتی وزیر خارجه آلمان نازی حامی و مشوق رژیم اشغالگر برای کشتن کودکان و زنان بیشتر در غزه، کرانه باختری و لبنان است، آیا این اوج نازیسم نیست؟

سردبیر رای الیوم اضافه کرد: تاسف بار است که رهبران و وزیران خارجه عرب دوشادوش این زن (آنالنا بائربوک) در نشست موسوم به نشست اروپایی-خلیجی نشسته و حداقل خواستار بیرون راندن وی از نشست نشدند. این سکوت آنها را تشویق به تداوم نسل کشی اعراب و مسلمانان در فلسطین و لبنان و یمن می کند.

عطوان در پایان نوشت: غزه جنگ را به قلب اشغالگران کشاند و دستاوردی محقق کرد که ارتش های ۲۲ کشور عربی که صدها میلیارد دلار صرف تسلیحات می کنند، موفق به آن نشدند؛ غزه ای که ۱۲ ماه در برابر ارتش نازی اسرائیل ایستادگی کرده است، به طور حتم با یاری مردانی از یمن، لبنان، عراق و سوریه پیروز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha