۹۸ مشاور املاک متخلف در سیستان و بلوچستان پلمب شد

زاهدان - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پلمب و تعطیلی ۹۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز و متخلف از آغاز طرح ساماندهی مشاوران املاک در استان تاکنون خبر داد.

ابوالفضل مهدیار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت و ساماندهی بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک با هدف ساماندهی بازار مسکن از مسائل مورد توجه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک در سیستان و بلوچستان بوده و بر اجرای این مساله اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.
وی ادامه داد: در این راستا تیم‌هایی متشکل از ناظران اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه بازرسی‌های مشترک از بنگاه‌های معاملات املاک در سطح استان را بر اساس موارد ۹ گانه مورد نظارت قرار می دهند بطوریکه از سال گذشته تاکنون ماحصل اقدامات این کارگروه بعد از بازرسی بیش از یک‌ هزار و ۱۹۴ مورد در سطح استان پلمب ۹۸ دفتر املاک غیر مجاز و معرفی ۱۹۰ واحد مشاور املاک متخلف دیگر به تعزیرات حکومتی بوده است.
معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به راه اندازی سامانه خودنویس و محدود کردن سهم افزایش اجاره بها عنوان کرد: راه‌اندازی قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها در اردیبهشت ماه امسال اتفاق خوبی در حوزه مسکن بود.
وی افزود: عدم ثبت قرارداد در سامانه خود نویس و اخذ کد رهگیری در تمامی معاملات انجام شده به منزله فرار مالیاتی واحد صنفی تلقی شده و در صورتی که در هنگام بازرسی از مشاور املاک این مورد مشاهده شود علاوه‌بر جریمه سنگین منجر اعمال قانون بر واحد صنفی خواهد شد.
مهدیار با بیان اینکه بازرسی و نظارت بر فعالیت تمام بنگاه‌های مشاور املاک با جدیت ادامه دارد تا روند عملکرد فعالیت این بخش ساماندهی شود، تصریح کرد: به تمامی مشاوران املاک اخطار داده‌ایم اگر قوانین صنفی را رعایت نکنند بدون هیچ اغماضی بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد شد.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند و از این رو بازرسی و تشدید نظارت‌ها ادامه دارد تا شاهد ساماندهی این حوزه و بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha