۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85632111
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کرمان تنها شهر درمان رایگان نازایی در ایران

کرمان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت کرمان با تاکید بر اینکه پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های درمان ناباروری یکی از اقدامات این بیمه در کشور و استان است گفت: همچنین در شهر کرمان به عنوان مرکز استان، درمان ناباروری با هم‌افزایی و هماهنگی ایجاد شده در بیمارستان‌ افضلی‌پور و نیز مرکز درمان نازایی نجمیه از تیر سال ‌جاری به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا محمد جعفری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بیمه سلامت افزود: این سازمان سه هزار و ۸۰ زوج نابارور را در استان کرمان زیرپوشش و درمان دارد، ظرفیت موجود در بیمارستان افضلی‌پور و نیز مرکز درمان نازایی نجمیه به‌صورت رایگان در دسترس این افراد قرار دارد و تمام مراحل نوبت‌گیری، آزمایشگاه و سایر خدمات نیز در همین مکان انجام می‌ شود.

به گفته این مسئول، بیماران خارج از استان نیز در این مراکز رایگان درمان می شوند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار زوج نابارور در استان کرمان شناسایی شده است تصریح کرد: ۶ پزشک فوق‌تخصص درمان ناباروری در کرمان فعالیت می‌کنند که همگی دارای تبحر و تخصص خوبی هستند و شاگردی دکتر افلاطونیان(یزد، پزشک شناخته شده در درمان نازایی) را در کارنامه دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به ناآگاهی برخی افراد نسبت به پرداخت هزینه های درمان ناباروری توسط بیمه سلامت باوجود اطلاع رسانی مکرر گفت: بیمه سلامت حمایت از فرزندآوری را در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه افراد می توانند تا سه مرحله در هر سال هزینه های درمان ناباروری خود را از طریق بیمه سلامت تامین کنند.

خدمات رسانی به زوج های سایر استان ها در کرمان

کرمان تنها شهر درمان رایگان نازایی در ایران
دکتر محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت

وی همچنین با بیان اینکه زوج های نابارور از سایر استان ها نیز می توانند برای دریافت خدمات رایگان درمان ناباروری به مرکز استان کرمان مراجعه کنند اظهار داشت: ضمن ارائه خدمات رایگان مانند سایر بیماران داخل استان در ۲ مرکز یادشده، این افراد ( بیماران خارج از استان) حتی بعد از انجام آی وی اف یک شب به صورت رایگان اسکان و پذیرایی می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کرمان به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی حقوق مردم به آنان اشاره و تصریح کرد: مردم باید نسبت به حقوق خود و خدماتی که بیمه سلامت به آنان ارائه می کند آگاه باشند.

جعفری با تاکید بر اینکه حمایت از باروری و فرزندآوری در دستور کار بیمه سلامت قرار دارد اظهار داشت: بانوان نابارور تا سن ۴۹ سالگی می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند و آمارها نشان می دهد بیش از ۴۰ درصد زوج های نابارور درمان می شوند.

وی با اشاره به اینکه کد ملی مادران باردار نیز در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار می شود تصریح کرد: نشان دار شدن کد ملی افراد از هزینه هایی چون ویزیت، بستری، درمان و دارو می کاهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: اکنون کد ملی هشت هزار و ۲۷ مادر باردار در استان کرمان نشان‌دار شده که می توانند از کاهش تعرفه های مطرح شده استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به زیر پوشش قرار داشتن یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر نیز مانند بیمه‌شدگان روستایی و عشایر به صورت رایگان در بیمه سلامت خدمات رسانی می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha