نواختن زنگ ورزش در سمنان به همراه افتتاح ۳۰ طرح ورزشی

سمنان - ایرنا - افتتاح ۳۰ طرح ورزشی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی، بهره‌برداری از ۳۵ زمین چمن مصنوعی و راهیابی ۲ تیم ورزشی فوتبال نوجوانان و بسکتبال به لیگ برتر، از خوش‌خبری‌ها در حاشیه نواختن زنگ ورزش در سمنان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زنگ ورزش روز شنبه به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش با حضور استاندار، مدیران کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان در دبیرستان دوره اول شهید بهشتی سمنان نواخته شد و از دانش آموزان و نوجوانان به عنوان نسل آینده ساز و مسوولان فردای ایران اسلامی تقدیر شد.

نواختن زنگ ورزش در سمنان به همراه افتتاح ۳۰ طرح ورزشی

افتتاح ۳۰ طرح ورزشی در هفته تربیت‌بدنی

استاندار سمنان در این آیین گفت: بیش از ۳۰‌ طرح ورزشی طی هفته تربیت بدنی و ورزش در این استان افتتاح می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی افزود: استان سمنان آمادگی پذیرش میزبانی مسابقات لیگ‌های برتر کشور را دارد و در حوزه ورزش همگانی این استان دارای رتبه و جایگاه خاص و ارزشمند است.

وی ادامه داد: تیم‌ها و نمایندگان استان سمنان در رشته‌های ورزشی انفرادی و گروهی خوش درخشیدند و امروز حرف برای گفتن دارند.‌

وی اضافه کرد: معاونت‌های پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان تلاش کند تا در آموزشگاه‌های این استان زنگ ورزش و برنامه‌های ورزشی با کیفیت و مناسب انجام شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: تکریم و احترام به خانواده و معلمان، جزو وظایف اصلی و اساسی دانش آموزان است.

هاشمی حفظ جایگاه خانواده را موجب تحکیم بنای این رکن اساسی جامعه عنوان و اظهار کرد: برای دانش آموزان ۲ محیط مدرسه و خانه باید دارای امنیت و قداست باشد.‌

وی از دانش آموزان مراکز استعدادهای درخشان خواست علاوه بر درس و تحصیل، به امور ورزشی و سلامت نیز توجه خاص داشته باشند.

استاندار سمنان از اولیای دانش آموزان خواست تا تا به ورزش فرزندان خود بیش از پیش اهمیت دهند.

نواختن زنگ ورزش در سمنان به همراه افتتاح ۳۰ طرح ورزشی

افتتاح ۳۵ زمین چمن مصنوعی برای ورزش دانش‌آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان هم در این آیین گفت: بیش از ۳۵ زمین چمن مصنوعی در مدارس این استان طی یکسال گذشته افتتاح شد.

سیدجمال وزیری افزود: اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان به عنوان ۲ همکار و یاور در امور ورزشی هستند و مکمل یکدیگرند.‌

وی ادامه داد: محیط ورزشی باید محیطی با تکیه بر اصول اخلاقی از جمله جوانمردی، تقوا و پاک دامنی و مبین ارزش‌های اخلاقی جامعه باشد.‌ اگر برای ورزش و تربیت بدنی سرمایه گذاری نشود باید برای درمان و بیمارستان‌ها سرمایه گذاری کرد.‌

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: افتتاح بزرگترین زمین چمن مصنوعی در میامی، افتتاح سالن ورزشی شهید سید رضی موسوی از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش در مجموعه آموزش و پرورش این استان است.

نواختن زنگ ورزش در سمنان به همراه افتتاح ۳۰ طرح ورزشی

راهیابی ۲ تیم ورزشی سمنان به لیگ برتر

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان گفت: امسال ۲ تیم فوتبال نوجوانان گرمسار و بسکتبال شاهرود به لیگ برتر راه یافتند که رویداد ارزشمندی است.

سیدمحمدتقی علوی افزود: تلاش می‌شود با تکیه بر شناسایی استعدادها و قهرمان‌پروری، ورزش استان سمنان بیش از پیش شکوفا شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴۱ هزار نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

۳۸ درصد جمعیت سمنان را جوانان تشکیل می‌دهند و شمار ورزشکاران سازمان‌یافته این استان به ۴۶ هزار و ۸۷۵ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha