۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85632174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۲۱ درصدی وقوع سرقت در البرز

۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85632174
کاهش ۲۱ درصدی وقوع سرقت در البرز

کرج - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از کاهش ۲۱ درصدی سرقت‌ها با تقویت کمیته‌ی هماهنگی قرارگاه پیشگیری از سـرقت طی سال جاری در این استان خبر داد.

"فرید نجف نیا" روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز که در قالب بازدید های پیشگیرانه رسانه گردی انجام شد اظهار کرد: امسال اجرای دقیق ۶۹ برنامه تعریف شده در اقدامات اجرایی قرارگاه پیشگیری از سرقت توسط ۲۵ دستگاه ذیربط در استان البرز پیگیری شده است.

وی اضافه کرد: امسال یکی از برنامه های اجرا شده توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز، سازش میانگین ۲۰ درصدی در پرونده‌های طلاق توافقی  و یک‌طرفـه بوده است.

نجف نیا بیان کرد: برنامه‌های متعدد به منظور توسعه و تقویت خدمات کمی و کیفی مشاوره‌ای به زوجین متقاضی طلاق و ارائه مشاوره به سه هزارو ۴۷۱ زوج متقاضی طلاق مراکز مشاوره خانواده در سه شهرستان تابعه استان البرز اجرا شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز برگزاری ۶ هزارو ۳۵۰ جلسه خدمات مشاوره‌ای برای زوجین متقاضی طلاق، ارائه خدمات غربالگری در سامانه تصمیم به یک هزارو ۷۲۰ زوج مراجعه کننده به مراکز مشاوره را از دیگر اقدامات این معاونت ذکر کرد.

نجف نیا در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی ۲ مرکز مشاوره خصوصی پیش از طلاق در شهرستان‌های فردیس و ساوجبلاغ با مجوز مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ قضائیه خبر داد و گفت : امسال ۷۲ کارگاه آموزشی سبک زندگی برای ۶۴۸ نفر از متقاضیان طلاق برگزار شده است.

وی هدف از بازدیدهای میدانی از رسانه‌های استان البرز را پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

نجف نیا به تاریخچه تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه، اهداف، رسالت و چشم‌اندازهای آن پرداخت و گفت: براساس تعریف ارائه شده در ماده ۲ قانون مجازات اسلامی، هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده، جرم است.

وی افزود: در این معاونت تلاش می‌کنیم با توجیه، هشدار دادن، آگاهی‌بخشی، ارتقای دانش حقوقی و گسترش فرهنگ پیشگیری، کاهش گمنامی و برهم زدن محیط و موقعیتهای وقوع جرم، فرصتهای ارتکاب جرم را از مجرم سلب کنیم.

نجف‌نیا افزود:‌ معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری البرز، همکاری‌های حرفه‌ای و متنوعی با طیف گسترده‌ای از خبرگزاری‌ها دارد و هدف از این همکاری‌ها و بازدیدها، فراهم‌سازی بسترهای ارتقای آگاهی‌ عمومی و حقوقی شهروندان و توزیع و انتشار محصولات خبری و رسانه‌ای معاونت از طریق بسترهای اطلاع‌رسانی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با تأکید بر اینکه اصحاب خبر و رسانه می‌توانند با اطلاع ‎رسانی و فرهنگ‌سازی در پیشگیری از جرایم گام‌های مؤثری بردارند.

نجف‌نیا در اجرای تور بازدیدهای پیشگیرانه‌ی رسانه‌گردی، با حضور در خبرگزاری ایرنا استان البرز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، از نزدیک و در فضایی صمیمی با مدیر و کارکنان خبرگزاری ایرنا گفت وگو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha