پیکر سردار همایون جانباز سرافراز دفاع مقدس در شهرستان گرمی تشییع شد

اردبیل-ایرنا- مراسم تشییع پیکر پاک سردار حمایت همایون از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جانباز ۸۵ درصد، با حضور گسترده مردم ولایی و شهیدپرور شهرستان گرمی برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، سردار حمایت همایون بعد از تحمل سال‌ها درد و رنج جانبازی و جراحت های هشت سال دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

این سردار سرافراز که به عنوان نماد مقاومت مغان شناخته می‌شود، در سال ۱۳۳۵ در روستای آقاحسن بیگلوی این شهرستان دیده به جهان گشود.

سردار همایون ۱۶۸ ماه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و با ۸۵ درصد جراحت به درجه رفیع جانبازی نائل شد.

این سردار سرافراز اسلام در مسئولیت‌های خطیری همچون جانشینی پایگاه، فرماندهی گروهان، گردان، تیپ و هدایت رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد در بیش از ۱۵ عملیات نظامی علیه دشمن متجاوز حضور و مشارکت فعال داشت و به‌ لحاظ اشتهار در ایثار و مقاومت و به خاطر به اسارت گرفتن بیش از ۱۰۰ تن از بعثی‌ها در جنگ تحمیلی طی مراسمی در گرمی به عنوان نماد مقاومت این شهرستان معرفی شد.

صلابت حضور وی در مقابله با عراقی‌ها در جبهه‌های غرب و نواحی کردستان، همچنان به عنوان شیرین‌ترین داستان حماسی دلیرمردان ایرانی در محافل نقل می‌شود و خاکریزهای جبهه جانفشانی و ایستادگی سردار همایون را به خاطر دارند.

این رزمنده دلیر به دریافت ۱۷ لوح تقدیر و تندیس افتخار از مقامات لشگری و کشوری مفتخر شده و به عنوان پاسدار بازنشسته در گرمی زندگی می‌کرد و مورد احترام مردم، مسئولان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha