آغاز ویژه برنامه‌های هفته کودک/پاکسازی ۹۵۰۰ مترمربع از زمین‌های بایر شهرری

شهرری - ایرنا - ویژه برنامه‌های هفته کودک با شعار کودکان؛ برکت و شیرینی زندگی در شهرری روز شنبه در مدارس شهرری برگزار شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، شهردار ناحیه یک این منطقه روز شنبه گفت: هفته ملی کودک فرصت ارزشمندی است که توجه بزرگترها را به اهمیت دوران کودکی، نیازها و خواسته‌های کودکان جلب و به آن‌ها یادآوری کند که وظیفه دارند برای سلامتی، رشد، شادی و پیشرفت کودکان به نیازهای آن‌ها توجه ویژه داشته باشند و برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌ کنند.

آغاز ویژه برنامه‌های هفته کودک/پاکسازی ۹۵۰۰ مترمربع از زمین‌های بایر شهرری

حمیدرضا حیدری اظهار داشت: به همین مناسب ویژه برنامه های شاد، مفرح و جذاب باهماهنگی اداره آموزش شهروندی و اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه در زمینه اهمیت دوران کودکی، ارتقای فعالیت بدنی و حفظ سلامت جسم و روان کودکان و همچنین ایجاد بستر مناسب در کانون پرورش فکری نوجوان ناحیه یک با حضور ۱۷۰ نفر از دانش آموزان مدارس ریحانه، حضرت زهرا و اعضای کانون اجرا شد.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های اجراشده در این روز برگزاری جشن و ایجاد فضای مفرح و شاد برای دانش آموزان ابتدایی روشندل دبستان حضرت عبدالعظیم بود که با هدف تقویت روحیه امید و پویایی که با نوشتن آروزهایشان به خط بریل و نصب برروی درخت آرزوها به امید تحقق رویاهایشان برگزار شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری جشنهای هفته کودک، اردو بوستان بانوان، قصه گویی، دف زنی، مسابقات مختلف، بازی های فکری و آموزش کاردستی و اهدای جوایز برگزار شد.

پاکسازی بیش از ۹۵۰۰ مترمربع از زمینهای بایر شهرری

آغاز ویژه برنامه‌های هفته کودک/پاکسازی ۹۵۰۰ مترمربع از زمین‌های بایر شهرری

وی ادامه داد: همچنین پاکسازی کامل زمین های بایر و بی دفاع شهری و جمع آوری بیش از ۱۵ متر مکعب زباله، خاک و نخاله های ساختمانی در محدوده خیابان ابوذر شهرری به مساحت ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع انجام شد.

شهردارناحیه یک شهرداری منطقه ۲۰ گفت: این اقدام با هدف رفع مشکلات زیست محیطی و آراستن چهره و منظر شهری با تعامل بسیار خوب و همکاری همه جانبه فی مابین ادارات خدمات شهری و موتور سنگین منطقه اجرایی شد.

این مسئول اعلام کرد: طی آن ۴ دستگاه کامیون و ۱ دستگاه لودر نسبت به پاکسازی ، بیش از ۱۵ مترمکعب خاک و نخاله های ساختمانی از زمین های بایر و بی دفاع شهری محله صفاییه-چشمه علی خیابان ابوذر جنب اداره فضای سبز منطقه جمع آوری شد.

حیدری اضافه کرد: این منطقه به لحاظ همجواری با دژ رشکان که نقطه گردشگری به جهت بازدید گردشگران است دارای حساسیت های ویژه به لحاظ رعایت نکات بهداشتی و ایمنی بوده، چراکه دفع و یا رهاسازی غیربهداشتی پسماندهای صنعتی، کارگاهی و یا گیاهی می تواند به صورت مستقیم بر سلامت شهروندان و گردشگران در این محدوده اثر بگذارد.

وی افزود: اجرای عملیات پاکسازی سطح ناحیه از زباله، خاک و نخاله های ساختمانی و نیز کنترل نقاط بی دفاع شهری در فواصل زمانی مشخص و به صورت مستمر در دستورکار اداره خدمات شهری قرار دارد.

کاشت انواع گونه های فصلی

آغاز ویژه برنامه‌های هفته کودک/پاکسازی ۹۵۰۰ مترمربع از زمین‌های بایر شهرری

وی گفت: کاشت بیش از ۹ هزا رو ۵۰۰ اصله درختچه و گلدان نشا از گونه های مختلف گل های فصلی و زینتی در میادین، لچکی ها، رفیوژها و بوستان های ناحیه یک شهرداری منطقه۲۰ انجام شد.

شهردار ناحیه یک ضمن تأکید بر اهمیت کاشت انواع نشاهای فصلی با تنوع رنگ در ایجاد جاذبه بصری زیبا در فضای سبز شهری افزود: به منظور توسعه، تنوع و بازپیرایی فضای سبز، انواع گل های فصلی از جمله کلم زینتی، داوودی و رئولیا همچنین از انواع درختچه پیروکانتا، بربریس، یوکا، رز نسترن به مساحت سه هزار متر مربع توسط عوامل فضای سبز در حاشیه بزگراه کریمی، امام علی و خیابان غلامی، رمپ پل صوفی رازی همچنین بوستانهای نعمه، کوثر، میرهادی،حسن زاده، رشکان کاشته شد.

حیدری اظهار داشت : ضمن بازبینی و طراحی جدید قطعات با کاشت گونه های سازگار با شرایط محیطی خاک و منابع آبی، در ایجاد طراوت و شادابی و جذابیت های بصری چشم نواز شهری، اقدامات موثری در سطح این ناحیه درحال انجام است که این امر علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز در سطح ناحیه، منطقه و شهر ، به پاکیزگی هوا و محیط اطراف کمک شایانی می کند.

هفته‌ای پربار از آموزش و تفریح

آغاز ویژه برنامه‌های هفته کودک/پاکسازی ۹۵۰۰ مترمربع از زمین‌های بایر شهرری

براساس این گزارش، شهردار ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۲۰، از برگزاری موفق برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در این ناحیه خبر داد و گفت: اهمیت ارتقای سطح سلامت و کیفیت زندگی شهروندان در جامعه بسیار حائز اهمیت است که در این راستا ما در تلاشیم تا با برگزاری این برنامه‌ها، محیطی پویا و شاداب را برای همه گروه‌های سنی، به ویژه سالمندان و بانوان، فراهم کنیم.

جلال دوزنده اظهار داشت: در این خصوص کارگاه‌های آموزشی متنوعی در حوزه‌های بهداشت، روانشناسی، محیط زیست، پسماند، برگزار شده است تا شهروندان بتوانند با دانش و مهارت‌های لازم، زندگی سالم‌تری داشته باشند.

وی همچنین از برگزاری اردوهای تفریحی برای سالمندان و تقدیر از فعالان اجتماعی خبر داد و افزود:ما این اقدامات را گامی موثر در راستای تحقق شعار با شما حالمان خوب است انجام داده ایم که با همکاری خانه‌های سلامت محلات، مدارس و سایر نهادهای مرتبط اجرا شده است.

️ اجرای اصلاح سیستم روشنایی بوستان کلانتری پور ۲

آغاز ویژه برنامه‌های هفته کودک/پاکسازی ۹۵۰۰ مترمربع از زمین‌های بایر شهرری

شهردار ناحیه ۶ این منطقه نیز گفت: اجرای اصلاح سیستم روشنایی بوستان کلانتری پور۲، در راستای احیای فضای سبز ومنظر شهری با نصب هشت پایه چراغ روشنائی ۶ متری و ۳۲ پروژکتور سی او بی ۵۰ وات اجرا شد.

مهدی زمانی از اجرای عملیات اصلاح روشنایی بوستان کلانتری پور ۲ با نصب هشت پایه چراغ روشنائی ۶ متری و ۳۲ پروژکتور سی او بی ۵۰ وات خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بوستان ها به عنوان یک مکان فرهنگی وتفریحی شناخته می شوند روشنایی پارک در آرامش وامنیت شهروندان تاثیر بسزائی دارد.

وی یادآور شد: در همین راستا بهبود واصلاح سیستم روشنائی ورفع خاموشی بوستانها رضایت شهروندان را خواهد داشت.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha