صلاحیت انتظامی برای همه اصناف اجرایی می‌شود

تهران - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فراجا، ناامنی و فقدان برخورداری از سامانه‌های حفاظتی را مهمترین عامل در وسوسه و ترغیب سارقان دانست و گفت: قانون صلاحیت انتظامی اصناف با هدف پیشگیری از سرقت برای همه صنوف اجرایی خواهد شد.

سردار محمد قنبری روز چهارشنبه درباره موضوع اتصال امکانات و تجهیزات ایمنی به پلیس اظهار داشت: موضوع پیشگیری و جلوگیری از سرقت از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس است که باید به صورت دوجانبه توسط پلیس و مردم پیگیری شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مسئولیت جلوگیری از سرقت به خصوص در اصناف بر دوش صاحبان صنوف است، افزود: پلیس فقط از ابزار و امکاناتی که اصناف در راستای کنترل محیط پیرامونی برای پیشگیری از وقوع سرقت دارند بهره می‌برد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا اضافه کرد: برخی از اصناف موظف هستند الزامات انتظامی را در محل کسب مراعات کنند تا بتوانند صلاحیت انتظامی برای خدمات کسب کنند.

سردار قنبری، صلاحیت انتظامی را یک امر قانونی برای فعالیت اصناف دانست و گفت: صلاحیت انتظامی صنوف یکی از محورهای رعایت نکات ایمنی در پیشگیری در سرقت است.

به گفته وی، این صلاحیت به طور اولویت‌دار برای برخی از صنوف اجرایی شده اما بنابر قانون، همه صنوف موظف هستند برای فعالیت خود صلاحیت انتظامی دریافت کنند که طی یک فرایند در حال ابلاغ به تمامی صنوف هستیم.

صلاحیت انتظامی برای همه اصناف اجرایی می‌شود

بنابر گزارش‌ها، سالانه دهها هزار سرقت در کشور انجام می شود که پلیس مدعی است حدود ۹۰ درصد آن را کشف و اموال مسروقه را به مالباختگان مسترد می‌کند.

بنابر اعلام پلیس، بیشترین تعداد سرقت مربوط به خودروها است که ۶۰ درصد کل سرقت کشور را به خود اختصاص می‌دهد و ۸۵ درصد از این میزان هم برای خودروهای مدل سال ۱۳۸۷ به قبل است.

برخورد با سارقان سابقه دار و مسدود کردن شریان مالی سرقت از طریق رصد مالخرها از مهم ترین اولویت پلیس در سال‌های اخیر برای کنترل و پیشگیری از سرقت بوده است که به این منظور فقط در سال جاری بیش از ۱۴۵ هزار سارق و ۹ هزار مالخر در سراسر کشور دستگیر شدند.

از تازه ترین طرح‌های پلیس برای رصد فعالیت سارقان استفاده از پابندهای الکترونیک برای سارقان سابقه دار است. رئیس پلیس آگاهی فراجا نیز اخیراً در مصاحبه‌ای با ایرنا اعلام کرد از زمان اجرای طرح پایش هوشمند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار تاکنون حدود پنج هزار پابند نصب و ۱۷۲ نفر از این متهمان حین وقوع جرم دستگیر شده‌اند.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی نیز شمار پابندهای الکترونیکی را حدود ۶ هزار پابند عنوان کرد و گفت که تا پایان سال تعداد این تجهیزات هوشمند به ۴۰ هزار مورد خواهد رسید.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی همچنین به اثرگذاری این طرح هم اشاره کرد و عنوان کرد که آهنگ رشد سرقت در کشور متوقف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha