۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85632541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"بانوی لیون"به جشنواره نوستالژیا ایتالیا رسید

۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85632541
"بانوی لیون"به جشنواره نوستالژیا ایتالیا رسید

اهواز - ایرنا - فیلم کوتاه "بانوی لیون-نسخه علوه" به کارگردانی بلال طاهری و تولید مشترک ایران-بلغارستان در ادامه‌ اکران‌های بین‌المللی به پنجمین دوره جشنواره فیلم نوستالژیا ایتالیا راه یافت.

بلال طاهری کارگردان این فیلم روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فیلم کوتاه" «بانوی لیون-نسخه علوه" روایت زندگی فردوس، دختری در روستای علوه است که به خاطر زخمی ناشناخته صورتش را می‌پوشاند. فردوس به دنبال تحقق رویای خود در روستای محل زندگی‌اش است.

به گفته وی این فیلم به صورت مشترک با کشور بلغارستان ساخته شده است و پرنیان کلنگری، مهرشاد رضایی و وانیا کنادا تهیه کنندگی آن را بر عهده داشتند.

فردوس گاطع‌پور، علی علیپور و کفایت جادری در این فیلم کوتاه به ایفای نقش ‌پرداخته‌اند و بلال طاهری، نویسنده و کارگردان، امین دولتخواه، مدیر فیلمبردار، سامیه طاهری، دستیار کارگردان و منشی صحنه، فرید دغاغله، تدوینگر، عماد بیات، اصلاح رنگ، پرنیان کلنگری، موسیقی، علی قناتی و عادل کعبی، دستیار فیلمبردار، محسن سلامی‌فر، طراح تیزر، مریم کیانی، طراح پوستر و پویا ظریف، بازیگردان از جمله عوامل این فیلم به شمار می‌روند.

بر اساس این گزارش جشنواره فیلم نوستالژیا نخستین جشنواره فیلم‌های ایرانی در ایتالیا است که با تمرکز بر سینمای مستقل ایران پایه‌گذاری شده است. این جشنواره شامل فیلم‌های مستقل مستند، بلند و کوتاه مربوط به ایران از سراسر جهان است.

این جشنواره در تلاش است فضایی را ایجاد کند که مخاطبان ایرانی بتوانند در آن ریشه‌ها و تاریخ فرهنگی و هنری خود را مورد بازنگری، یادآوری و تأمل قرار دهند که برای مخاطبان غیرایرانی نیز قابل کشف و کاوش باشد.

در پنجمین دوره این رویداد رقابتی از یکم آبان تا چهارهم آذر ماه سال جاری در شهرهای رم و ناپل ایتالیا، آثار منتخب به نمایش گذاشته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha