کنگره ملی شهدای کرمانشاه سوم آبان‌ماه جاری برگزار می‌شود
تصویر نمایی از پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد است

کرمانشاه - ایرنا - معاون فرهنگی - هنری سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه از برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه در سوم آبان‌ ماه جاری خبر داد و گفت: یادواره ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان کرمانشاه سوم آبان‌ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه؛ سپهر توکل امروز شنبه در این ارتباط توضیح داد که به‌ منظور برگزاری اجلاسیه مذکور کمیته‌های ۲۴ گانه در سطح استان تشکیل شده و اقدامات مطلوبی انجام گرفته است.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون اقدامات فرهنگی مختلفی از جمله برگزاری یادواره‌های شهدا از سطح محله (روستاها و شهرها) تا استان کرمانشاه برگزار شده است.

گفتنی است پیش از این قرار بود اجلاسیه کنگره ملی ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان کرمانشاه به مناسبت سال‌روز سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه طی روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه گذشته برگزار شود که به تعویق افتاد.

به گزارش ایرنا، جنگ تحمیلی با اشغال شهر قصرشیرین در ۳۱ شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه آغاز و با عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه سال ۶۷ در همین استان پایان یافت.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۰۰ آزاده تقدیم میهن کرده اند.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم کشور کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

در استان کرمانشاه هشت یادمان دوران دفاع مقدس شامل یادمان بین المللی مرصاد، بازی دراز، شهید بهشتی قصرشیرین، مطلع الفجر گیلانغرب، شهدای ۲۶ مرداد پاوه، بانه‌دار شیخ صله ثلاث باباجانی، شهید شیرودی و یادمان پادگان ابوذر وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha