شهید سنوار تبدیل به اسطوره‌ای برای آزادمردان شد

بیرجند- ایرنا- معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: با انتشار فیلم شهادت "یحیی سنوار" بار دیگر نبرد تانک و تن و مردانه جنگیدن به دنیا مخابره شد و از این شهید یک اسطوره در ذهن همه آزادمردان رقم خورد.

سرهنگ رضا هزاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از دست دادن فرمانده میدانی، چریک پیر، با تجربه و البته با برنامه ضربه‌ای به حماس وارد کرد اما تجربه نشان داده که حذف فیزیکی فرماندهان گرچه خسارت بار بود ولی همواره در دراز مدت حماس بازسازی شده است.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی همواره با ترور، اقدامات خشونت‌آمیز علیه فرماندهان حماس در دستور کار داشته و روی این موضوع کار تخصصی و ویژه انجام داده لذا گرچه در ترور افراد بزرگی را از دست دادیم ولی اسطوره‌های فلسطینی بیشتر می‌شود که در تقویت روحیه سلحشوری جبهه مقاومت نقش داشته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: شهادت فرماندهان نباید به ایمان جبهه مقاومت ضربه بزند چرا که در آموزه‌های دینی این موضوع را دریافته‌ایم وقتی ندای حق طلبی بلند می‌شود صف آرایی جبهه باطل را مقابل خود می‌بینیم پس در این مسیر چه کشته شویم و چه بکشیم پیروز هستیم.

وی اظهار کرد: شهادت یحیی سنوار به روشن شدن بیش از گذشته چهره سیاه امپراطوری رسانه کمک می‌کند زیرا علیه این شهید شایعات زیادی منتشر کردند از جاسوسی گرفته تا اینکه در تونل مخفی شده است.

سرهنگ هزاری ادامه داد: همچنین این شهادت شکست اطلاعاتی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است زیرا همواره اعتقاد داشتند پیدا کردن سنوار کار سختی بوده و گمان نمی‌بردند که این فرمانده در صف مقدم جبهه مقاومت باشد لذا ترور وی، یک شکست مفتضحانه اطلاعاتی برای صهیونیست بود.

وی یادآور شد: شهادت سنوار نشان داد که رژیم صهیونیستی با همراهی آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی دست به اقدامات ددمنشانه می‌زند و از طرفی روسیاهی بود برای برخی کشورهای عربی که فلسطین را تنها گذاشتند که امیدواریم بیداری ملت‌های آزاده دنیا را رقم بزند و چهره منافقانه آنها بیش از گذشته هویدا شود و نتیجه خیانت خود را ببینند.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

سنوار از سال ۲۰۱۳ عضو شاخه سیاسی حماس در نوار غزه و از سال ۲۰۱۷ رئیس آن در این نوار غزه بود و بعد از ترور اسماعیل هنیه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) وی به ریاست دفتر سیاسی حماس انتخاب شد.

سنوار تا لحظه شهادت توسط رژیم صهیونیستی عمر خود را برای آزادی خاک و مردم فلسطین گذراند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha