۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۲
کد خبر: 85633123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴.۱ میلیارد مترمکعب گاز در آذربایجان شرقی مصرف شد

تبریز- ایرنا- رئیس امور اندازه‌گیری و توزیع گاز شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: در ۶ ماه نخست امسال، چهار میلیارد و یکصد میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مشترکین خانگی، تجاری، صنعتی و سایر موارد مصرف شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این شرکت، کاظم طلوعی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: بر اساس بخش‌بندی مصارف گاز آذربایجان شرقی در این مدت ۲۵ درصد گاز مصرف شده در بخش خانگی، ۱۴ درصد در بخش صنعتی و ۶۳ درصد در سایر بخش‌ها توزیع و مصرف شده است.

وی گفت: بر اساس این آمار، کلانشهر تبریز با ۸۶۳ هزار مشترک بیشترین مقدار مصرف گاز را داشته و یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب در بخش خانگی و صنعتی این شهر مصرف شده است و شهرستان‌های بناب، شبستر و مراغه نیز به ترتیب رده‌های بعدی مصرف را به خود اختصاص داده‌اند.
طلوعی اظهار کرد: این آمار مصرف در نیمه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۶ درصد کاهش داشته است.
رئیس امور اندازه گیری و توزیع گاز استان اضافه کرد: موضوع مصرف بهینه از اولویت‌های شرکت در موضوع فرهنگ‌سازی و مسئولیت‌های اجتماعی بوده و ضرورت دارد با رعایت اصل صرفه‌جویی شاهد حفظ منابع ملی کشور و نهادینه‌سازی الگوی مصرف در خانواده‌ها باشیم.

به گزارش ایرنا، بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک و بیش از ۲میلیون خانوار شهری و روستایی در آذربایجان شرقی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

۱۰۰ درصد از شهرهای استان و ۹۹.۲۲ درصد از روستاهای استان تحت پوشش شبکه گاز قرار دارند و عملیات گازرسانی در تعدادی از روستاهای باقیمانده نیز تداوم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha