صادرات‌ ۱۹۴میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد به خارج

شیراز - ایرنا - مدیر امور گمرکی منطقه ویژه اقتصادی لامرد با بیان اینکه گمرک این منطقه بخش عمده‌ای از صادرات استان فارس را انجام می‌هد گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیش‌ از ۱۹۴میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش دریافتی روز یکشنبه ایرنا، صادق حسین‌زاده با اعلام این خبر افزود: این گمرک با صادرات ۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۹۴ میلیون دلاردر شش ماه نخست امسال سهم عمده ای از صادرات فارس را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور گمرکی منطقه ویژه اقتصادی لامرد ادامه داد: علی رغم کاهش نسبی تولید به دلیل ناترازی‌های ایجاد شده در بخش انرژی این آمار نشان‌دهنده عدم کاهش صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این منطقه است.

وی اضافه کرد: کشورهای ترکیه ، چین، امارات، عراق و هند مقصد عمده محموله‌های ارسالی هستند که بیشترین صادرات به آن کشورها انجام شده ست.

به گفته حسین‌زاده با توسعه زیرساخت‌های جدید مانند بهره‌برداری از سوله‌های انبار گمرک و همچنین نصب و راه‌اندازی باسکول‌های توزین در دست احداث منطقه ویژه اقتصادی لامرد، ظرفیت‌های واردات و صادرات این مجموعه افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد واقع در جنوب استان فارس و از زیر مجموعه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) محسوب می‌شود.

شهرستان لامرد در ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha