هشدار هواشناسی خراسان شمالی: کشاورزان در برداشت محصول عجله کنند 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: موج جدید سرما در راه است و کشاورزان استان برای جلوگیری از سرمازدگی و خسارت به محصولات خود نسبت به برداشت سریع اقدام کنند.

نوربخش داداشی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالیت سامانه جدید بارشی در هفته جاری سبب کاهش محسوس دمای هوا خواهد شد که در این زمینه هشدار سطح نارنجی برای بخش کشاورزی استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است کشاورزان محصولات خود از جمله گوجه فرنگی و پیاز را جمع آوری و آن را به انبارها و فضای سرپوشیده منتقل کنند.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: بررسی آخرین خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد بتدریج از امروز سامانه بارشی فعالی از شمال غرب کشور همراه با نفوذ هوای سرد وارد استان می شود.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی در استان از اواخر وقت امشب بتدریج از مناطق شمال و شمال غرب استان بصورت بارش پراکنده باران و کاهش دما آغاز خواهد شد و با تشدید ناپایداری برای فردا شب تا صبح سه شنبه در اغلب مناطق نیمه شمالی و بخش هایی از جنوب شرق استان بارش باران، در پاره ای نقاط رگبارباران و در ارتفاعات مه را انتظار داریم.

وی خاطرنشان کرد: ادامه فعالیت سامانه بارشی در چهارشنبه تا صبح پنج شنبه بیشتر برای مناطق نیمه شرقی استان برآورد شده است و با توجه به نفوذ جریانات هوای سرد و ماندگاری این توده هوا تا صبح شنبه هفته آتی، کاهش محسوس دمای بیشینه نسبت به اول هفته جاری بطور میانگین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود و دمای کمینه برای روز های پایانی هفته بویژه در مناطق نیمه شرقی استان یک تا ۲ درجه سانتیگراد برآورد می شود.

داداشی با اشاره به اینکه در مناطق سردسیر استان احتمال رخداد دمای منفی وجود دارد افزود: با توجه به تنش دمایی که تا پایان هفته در مناطق شمالی کشور و بطور ویژه در استان رخ می دهد، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق سردسیر نیمه شرقی استان و افزایش مصرف منابع انرژی بویژه برق و گاز را در استان محتمل است.

به گزارش ایرنا خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha