بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بهسازی مسکن روستایی درسلماس پرداخت شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در شهرستان سلماس پرداخت شده است.

علیرضا مقدم روز یکشنبه پس از بازدید از طرح‌های مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان سلماس در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک هزار و ۳۰۰ مورد تقاضا از ابتدای سال تاکنون برای دریافت تسهیلات احداث مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده که ۶۰ درصد آنها پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: میزان تسهیلات بهسازی هر واحد مسکن روستایی، سه ‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی با اشاره به تهیه نقشه پایه بازنگری طرح هادی ۱۰ روستا در شهرستان سلماس ادامه داد: همچنین امسال اجرای طرح هادی روستاهای شورگل، خانه دام، سید آباد، سنجی، درزه‌کنان، شامل اجرای جوی و جدول، پیاده‌رو سازی، زیرسازی و آسفالت معابر انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای پروژه‌های مشارکتی آسفالت معابر افزود: در روستاهای آخته‌خانه، آق‌اسماعیل، تمر، خان‌تختی، خسروآباد، ریگ‌آباد، زنگو، زیندشت، شوریک، شیره‌کی، قره‌قشلاق، کتبان، گرماویچ، حق‌ویران، کلشان، کوچمشک، گلعذان، میناس، چهریق علیا طی ۲ قرارداد علی بلاغ و وردان طی ۲ قرارداد و سوره، صدقیان، مغانجوق، شکریازی شهرستان سلماس با مساحتی نزدیک به ۱۴۰ هزار مترمربع آسفالت ریزی شده است.

مقدم با اشاره به تملک ۳۴ هکتار از اراضی ملی در جهت تامین زمین برای واگذاری به روستاییان واجد شرایط به منظور احداث مسکن در روستاهای حمزه‌کندی، چیچک، ریگ‌آباد، سرای ملک، قاباق تپه، درشک، شیدان و لشکران گفت: واگذاری زمین در روستاهای کانیان و گولان کره‌سنی به تعداد ۴۷ قطعه برای متقاضیان انجام شده است.

وی بیان کرد: استعلام‌های ارجاعی از دستگاه‌های خدمات‌رسان در قالب استعلام تعیین حدود وضعیت و استعلام‌های صدور پروانه ساختمان روستایی ارجاعی از دهیاری‌ها به تعداد یک‌هزار و ۱۰۰ فقره پاسخ داده شده و ۶۵۰ فقره از پرونده‌های صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ارسال شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha