استاندار فارس: فناوری‌های نوین و قضات به روز لازمه توسعه عدالت در عصر کنونی است

شیراز-ایرنا-استاندار فارس گفت: امروزه در حوزه حقوق تنوع زیادی ایجاد شده که اگر قضات مدیریت خود را علمی و اطلاعاتشان را به روز نکنند و از تکنولوژی‌های نو بهره نبرند موفقیت حاصل نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری فارس با اشاره بر ضرورت عدالت در جهان افزود: تمام عالم براساس عدالت و دقیق‌ترین محاسبات علمی اداره می شود، پس اگر ذره‌ای خللی در نظم عدالت هستی ایجاد شود موجب فروپاشی خواهد بود و جامعه ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

استاندار فارس ادامه داد: اگر می‌خواهیم از جامعه‌ای مومن، توسعه یافته و رستگار برخوردار باشیم باید عدالت برقرار باشد و بخشی از این امر بر عهده دستگاه قضایی است.

استاندار فارس: فناوری‌های نوین و قضات به روز لازمه توسعه عدالت در عصر کنونی است


امیری با اشاره به اینکه مدیران نیز در مدیریت باید به نظم و عدالت توجه کنند، اضافه کرد: مدیریت‌ها باید مبتنی بر علم و دانش باشد.
وی افزود: امروزه در حوزه حقوق نیز تنوع زیادی ایجاد شده که اگر قضات مدیریت خود را علمی و اطلاعاتشان را به روز نکنند و از تکنولوژی‌های نو بهره نبرند موفقیت حاصل نخواهد شد.
استاندار فارس در ادامه اشاره به برقراری حاکمیت قانون، افزود:حاکمیت قانون باید احساس عمومی شود و هر کسی با هر نگاه سیاسی، جناحی و هر تفکر و قشری آن را لمس و احساس کند.
امیری گفت: در این حاکمیت قانون هیچکس نباید احساس تضعیف و تضییع حق خود کند و در سایه این حاکمیت است که مردم سالاری دینی اتفاق می‌افتد.
وی بیان کرد: حمایت مردمی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت ملی است که باید آن را سرلوحه اقدامات قرار دهیم و نظامی که حمایت مردمی را به دنبال دارد قطعاً موفق و پیروز خواهد بود.
مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری استان فارس یکشنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی از سمت خود تودیع و حجت‌الاسلام والمسلمین صدرالله رجائی ‌نسب به عنوان ریاست کل دادگستری فارس معارفه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha