توزیع مرغ گرم با گرید A در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد - ایرنا - معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع روزانه پنج هزار تن سهمیه مرغ گرم با گرید A در استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، بهروز میرزایی روز یکشنبه اعلام کرد: مرغ گرید B دارای امحا داخل شکم شامل جگر، شُش، ریه و خونابه و با ارتقای فناوری(تکنولوژی) در مرغ گرید A امحا داخل شکم مرغ با ساکشن خارج می‌شود و بار میکروبی که ممکن بود در گوشت مرغ ایجاد شود از بین می‌رود.

وی اظهار داشت: مرغ گرید A به دلیل نداشتن امحا داخلی ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم به نفع مصرف کننده و همچنین با کیفیت تر است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود روند تولید مرغ گرید A در استان ادامه یابد گفت: در صورت استقبال مردم سهمیه تولید مرغ گرید A در استان افزایش می‌یابد.

وی در خصوص تفاوت قیمت مرغ گرید A و گرید B اضافه کرد: قیمت مرغ گرید Aمعادل ۱۰ درصد از مرغ گرید B بیشتر است.

میرزایی با اشاره به فعالیت سه کشتارگاه مرغ در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در زمان حاضر یک واحد از کشتارگاه‌های مرغ در استان مجهز به تولید مرغ گرید A است.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود ۲ کشتارگاه دیگر مرغ فعال در چهارمحال و بختیاری نیز خود را به فناوری روز مجهز و امکان تولید مرغ گرید A را داشته باشند.

به گفته معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ، صادرات مرغ در زمان افزایش تولید تنها در صورتی امکان دارد که کشتارگاه امکان تولید مرغ گرید A داشته باشد و این امر می‌تواند رقابت را در بازار تولید این فرآورده پروتیینی ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، نیاز روزانه چهارمحال و بختیاری به مرغ ۶۰ تا ۷۰ تُن است که این نیاز با جوجه‌ریزی یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در هر دوره تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha