۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۰
کد خبر: 85633893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار در ری قبله تهران فعالیت دارند

شهر ری - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان ری با اشاره به اجرای ۵۰ برنامه متنوع ورزشی در هفته تربیت بدنی و ورزش این شهرستان، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار در شهرری قبله تهران به فعالیت ورزشی می‌پردازند.

به گزارش ایرنا ، حسین یوسف‌زاده روز یکشنبه در خصوص اقدامات صورت گرفته برای ایجاد زیرساخت‌ها و پروژه‌های ورزشی، در گفت وگو با رسانه ها اظهار کرد: تعمیرات و بازسازی دو استخر ورزشی مستهلک با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال انجام شده و در اختیار عموم قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به از سرگیری روند احداث پروژه‌های نیمه کاره، بیان کرد: پروژه سالن ورزشی چندمنظوره احمدیه فشافویه پس از گذشت هفت سال با تخصیص اعتبار ۶۰ تا ۸۰ میلیارد ریالی در حال تکمیل است.

بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار در ری قبله تهران فعالیت دارند

یوسف‌زاده از احداث پروژه زمین چمن قیامدشت با اخذ بودجه و اعتبار ۸ میلیارد تومانی از سوی شهرداری و بر اساس مصوبه شورا خبر داد و تصریح کرد: فاز دوم این پروژه شامل مواردی اعم از تامین روشنایی، سرویس بهداشتی، رختکن و فنس‌کشی است که با تخصیص بودجه ۲۰ میلیارد تومانی از محل اعتبارات ملی و استانی در دست تکمیل و آماده‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها سرانه ورزشی شهرستان ری را به ۵۵ سانتی‌متر ارتقا می‌دهد، افزود: با توجه به اینکه سرانه جامعه ورزشی بر اساس آمار بیمه حوادث ورزشی تعیین می‌شود، تاکنون قریب به ۲۸ هزار ورزشکار در این شهرستان سازماندهی شده‌اند و البته با احتساب آمار ورزشکاران روستاها، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار در قبله تهران به فعالیت ورزشی بپردازند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ری از فعالیت ۴۰ هیات ورزشی در این شهرستان خبر و ادامه داد: در هفته تربیت بدنی و ورزش (۲۶ مهر تا دوم آبان) همچون سال‌های گذشته بیش از ۵۰ برنامه ورزشی در رشته‌های ورزشی تکواندو، کاراته، کشتی و ... به میزبانی اداره ورزش و جوانان و از سوی هیات‌های ورزشی و بخش‌های تابعه در دست اجرا بوده و به همین منظور برنامه کوهپیمایی با حضور ۶۰۰ ورزشکار برگزار شد.

سال ۱۳۸۳ شمسی بود که، روز ۲۶ مهر به عنوان روز تربیت بدنی نامگذاری شد. اما به این جهت که جامعه بیشتر به ورزش ترغیب شود، این روز به هفته تربیت بدنی و ورزش تغییریافت.

با این حال هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.
شهرستان ری آوردگان بزرگان ورزش کشور است که همواره مردم این خطه به آنان می بالند ورزشکارانی همچون علیرضا دبیر قهرمان کشتی آزاد جهان والمپیک ، حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی جهان و المپیک و هادی ساعی قهرمان تکواندو جهان والمپیک که هر سه این ورزشکاران صاحب مدالهای رنگارنگ از مسابقات جهانی ، آسیایی نیز هستند.

شهرستان ری با بیش از یک میلون نفر جمعیت بعنوا قبله پایتخت در جنوب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha