گستراندن سفره صبحانه سالم در مدارس پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۶ تهران گفت: طرح صبحانه سالم در مدارس پهنه مرکزی پایتخت به همت اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه به اجرا درآمد.

سیدمرتضی روحانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، یکی از بخش‌های مهم زندگی هر فرد را تغذیه سالم دانست و اظهار کرد: نوع تغذیه و استفاده از موادغذایی سالم و پرفایده نقش فراوانی درسلامت فردی، طول عمر، سرزندگی و شادابی و دوری از بیماری‌هایی از جمله چاقی، فشارخون، قندخون و دیابت دارد.

وی افزود: بنابراین باید این گونه آموزش‌ها به صورت عملی و نه در قالب فعالیت‌های تئوری وارد مدارس شهر شود تا دانش‌آموزان به معنای واقعی کلمه معنا و مفهوم غذای سالم را درک کنند و آموخته‌های خود را نزد اعضای خانواده‌ خود به اشتراک بگذارند.

روحانی اضافه کرد: از گذشته تاکنون تامین و نوع جیره غذایی کودکان و نوجوانان دانش‌آموز در مدارس، برای والدین آنان یک دغدغه بوده و هست؛ در این میان پهن کردن صبحانه سالم در مدارس دخترانه و پسرانه این فرصت و فضا را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان به صورت غیرمستقیم و عملی با مفهوم صبحانه سالم و مزایای آن آشنا شوند.

شهردار منطقه مرکزی شهر تهران، با بیان اینکه اکنون انواع خوراکی‌های مضر و بی‌فایده پیرامون فرزندان را احاطه کرده است، گفت: اضافه وزن و چاقی که در چند سال اخیر بین دانش‌آموزان شیوع پیدا کرده حاصل چندین عامل است که مهمترین آن تغذیه ناسالم و کم‌تحرکی است.

وی ادامه داد: مدارس به عنوان خانه دوم دانش‌آموزان می‌تواند محل مناسبی برای اصلاح رفتار اشتباه و تغییر سبک زندگی افراد جامعه باشد که در راستای اجرای طرح صبحانه سالم در مدارس، به این موضوع به صورت جدی توجه شده است.

گستراندن سفره صبحانه سالم در مدارس پایتخت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۶ تهران نیز با تاکید بر اینکه اجرای طرح صبحانه و تغذیه سالم فقط برای یک روز یا یک هفته به مناسبت هفته سلامت نیست، اظهار کرد: با همکاری سراهای محلات و نواحی شش‌گانه در تلاش هستیم سفره صبحانه سالم تا پایان سال و نوبت برای همه مدارس ابتدایی و دوره متوسطه اول پهن شود تا این فرهنگ و نوع تغذیه سالم در بین دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان نهادینه شود.

مهدی بصیری درباره جزییات این طرح گفت: از چند روز قبل با کمک مدیران و معلمان مدرسه، دانش‌آموزان در جریان این برنامه قرار می‌گیرند، بنابراین دانش‌آموزان به کمک والدین خود تغذیه و غذای سالم مدنظر خود را آماده کرده و در یک روز مشخص، همراه خود به مدرسه می‌آورند تا کنار همکلاسی‌ها و کادر آموزش مصرف کنند، در این زمان همه غذاها مورد ارزیابی قرار گرفته و به برترین‌ها جوایزی اهدا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha