۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۵۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85634059
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار خراسان شمالی: مبارزه با موادمخدر نیازمند کار پژوهشی است

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: مبارزه با مواد مخدر و کاهش شیوع آن در این استان نیازمند کار پژوهشی مستمر و جمع آوری اطلاعات بیشتر و به روز است.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی حسن ناهیدی در جلسه توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد استان، اظهار کرد: اعتیاد به عنوان یک معضل جهانی است اما برای مبارزه با این معضل راه حل های محلی وجود دارد.

وی افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر برنامه های متعددی در حال اجراست که باید این برنامه ها براساس اقلیم، محیط و شرایط مختلف هر منطقه احصا و برنامه ریزی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یک آسیب اجتماعی است که آسیب ها و جرائم بعدی را در ابعاد مختلف برای جامعه و خانواده به دنبال دارد،تصریح کرد: دشمن نیز برای تضعیف خانواده و هدر رفت سرمایه های انسانی اقدامات متعددی در کشور انجام می دهد.

ناهیدی با بیان اینکه در این زمینه با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و خیران و همکاری خوب آنها، یک گام جلوتر هستیم، گفت: هر کاری که با مشارکت مردم و سمن ها انجام شود ماندگار و فراگیر می شود و تاثیرات فراوانی در رسیدن به وضعیت مطلوب خواهد داشت.

وی افزود: برای کاهش شیوع مواد مخدر باید توانمند سازی بهبود یافتگان را به طور جدی در دستور کار قرار دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی نیز افزود: باید تا پایان برنامه هفتم شاهد کاهش ۱۰ درصدی نرخ شیوع مواد مخدر و افزایش پنج درصدی مانایی بهبود یافتگان در استان باشیم .

ابوالحسن نجفی اظهار کرد: در این زمینه بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و سایر بخش ها مهم است.

در این جلسه گزارشی از اقدامات و برنامه ها در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد، اشتغال و توانمند سازی بهبودیافتگان، کسب رتبه برتر استان در جذب خیران در حوزه مبارزه با مواد مخدر، انهدام باند حرفه ای تهیه و توزیع مواد مخدر توسط سربازان گمنام در استان از مباحثی بود که در ابن جلسه مطرح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha