ترانه‌های تفنگ در مراغه روی صحنه رفت

۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۸
کد خبر: 85634136
ترانه‌های تفنگ در مراغه روی صحنه رفت

مراغه- ایرنا- نمایش ترانه‌های تفنگ نوشته «کریم شجاعی»، به کارگردانی «محمدحسین امینی» در تالار صوفی مراغه به روی صحنه رفت.

نمایشنامه‌نویس این اثر یکشنبه‌شب در حاشیه نخستین اجرای آن به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشنامه به توجه خاص مردم نسبت به دفاع مقدس در دوران جنگ تحمیلی توجه دارد و نقش اول نمایش، به عشق زمینی و سپس عشق حقیقی وصل شده و در نهایت به معبود متصل می‌شود.

ترانه‌های تفنگ در مراغه روی صحنه رفت
کریم شجاعی از نویسندگان برجسته نمایشنامه در مراغه است

«شجاعی» اضافه کرد: این نمایشنامه همچنین نیم‌نگاهی به زندگی فرد جانبازی دارد که پس از دوران دفاع مقدس چندان مورد توجه عموم قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به بخشی از داستان این نمایش نیز بیان کرد: نقش اول نمایش جوان نوازنده‌ای است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با جبر و روز دوران طاغوتی میانه خوشی ندارد و عاشق دختری می‌شود که پدرش چندان شخصیت شایسته‌ای نیست.

نمایشنامه‌نویس «ترانه‌های تفنگ» این را هم بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب این جوان به انقلابیون می‌پیوندد و پدر دختر نیز به زندان می‌افتد؛ نقش اول نمایش ما با دختری که دوستش دارد، ازدواج می‌کند و راهی جبهه می‌شود؛ دختری که در دوران جانبازی همسرش، همدم تنهایی او می‌شود.

کارگردان نمایش «ترانه‌ای تفنگ» نیز گفت: این نمایش در سیزدهمین جشنواره بسیج آذربایجان‌شرقی و دومین جشنواره «نامیرا» نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سه بازیگر این نمایش «کریم شجاعی»، «عسل خیری» و «عزیز فتحی نسلیان» هستند، اضافه کرد: نورپردازی و اجرای موسیقی زنده «ارگ» را در این نمایش «مهدی دانش» بر عهده دارد و «سه‌تار» را هم «محمدمهدی عبادی» می‌نوازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha