نوزدهمین سکاندار اجرایی لرستان و چالشی به نام اجاره نشینی استانداری

خرم آباد - ایرنا - اوایل دهه ۹۰ که هوشنگ بازوند استاندار وقت لرستان از اسباب کشی استانداری به «برج امید» خبر داد؛ بدبین ترین افراد هم فکر نمی کردند استانداری از خانه مانده و از برج رانده شود و تا سال ۱۴۰۳ مستاجر دانشگاه علوم پزشکی باقی بماند؛ اما با وجود ضرب الاجل استاندار قبلی حالا این میراث نامبارک به سیدسعید شاهرخی سکاندار جدید اجرایی رسیده است و به عنوان نمادی از ناکارآمدی رخ نمایی می کند.

به گزارش ایرنا؛ روز گذشته ۲۹ مهرماه هیات دولت چهاردهم سید سعید شاهرخی را به عنوان نوزدهمین استاندار لرستان و البته دومین استاندار بومی این دیار منصوب کرد تا علاوه بر رضایت طیف وسیعی از اصلاح طلبان و جبهه اصلاحات استان، حتی برخی اصولگرایان و اعتدالیون نیز این انتصاب را به فال نیک بگیرند و به رفع مصایب کوچک و بزرگ استان امیدوار شوند.

سوابق اجرایی و مدیریتی متعدد شاهرخی امیدها را در فضای عمومی و سیاسی لرستان زنده کرده است تا جایی که خاطره انتصاب اولین استاندار نه چندان توانمند و مقتدر بومی را به فراموشی سپرده اند و در حال فهرست کردن مشکلات استان هستند تا ببینند شاهرخی بالاخره قفل های چند دهه ای بر توسعه و اشتغال استان را باز خواهد کرد یا خیر؟

بی شک یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی استاندار جدید لرستان ساختمان موسوم به برج امید است تا با تکمیل آن استانداری از اجاره نشینی دانشگاه علوم پزشکی خلاص و در خانه خود به رتق و فتق امور ارباب رجوع بپردازد.

عملیات اجرایی ساختمان جدید استانداری لرستان موسوم به برج امید اوایل دهه ۹۰ آغاز و قرار بود در ۳۵ هزار مترمربع زمین، ۱۷ هزار و ۵۰ مترمربع بنا و ۱۲ طبقه ساخته شود که به دلیل مشکلات مالی متوقف و تاکنون هم گره ای از کار این طرح هزار داستان باز نشده است.

پیش از شاهرخی، ابوطالب شفقت که کوتاه ترین دوره استانداری را در لرستان داشته و مدت خدمتش در این کسوت به ۶ ماه هم قد نداد؛ هشتم اردیبهشت ۶ روز پس از انتصابش از برج امید بازدید کرد و به معاونت عمرانی خود اولتیماتوم داد تا چهار ماه بعد به عنوان پرچم دار طرح های عمرانی و زیربنایی به این مجموعه نقل مکان کند.

نوزدهمین سکاندار اجرایی لرستان و چالشی به نام اجاره نشینی استانداری

اما معاونت عمرانی استانداری لرستان که خود متولی کارهای اجرایی و پروژه های ساخت و ساز است؛ نتوانست در موعد مقرر طبقه مورد نظر برج امید را کامل کند و کماکان در سمت دیگری از شهر خرم آباد در ساختمان کوچک و امن خود جدای از مجموعه استانداری لرستان فعال است.

حالا استاندار جدید لرستان باید این چند تکه اداری زیرمجموعه اش را به هر شکلی که هست؛ دور هم جمع و تعیین تکلیف کند و البته در این میان پاسخی هم به افکار عمومی داده شود که چرا این طرح با گذشت یک دهه همچنان نماد ناکارآمدی و در مجموعه بام خرم آباد نیمه کاره مانده است.

لرستان کار روی زمین مانده و پروژه نیمه جان کم ندارد از سد معشوره و راه آهن گرفته تا مسکن ملی، بیکاری، فرودگاهی با پروازهای یکی بود، یکی نبود، معادن بی خیر و برکت خام فروش، روان آب های به هدر رفته، مهاجرت ۴۰۰ هزار نفر، آسیب های اجتماعی؛ طلاق و اعتیاد و دهها مشکل ریز و درشت دیگر، اما اتمام این ساختمان که در حال تبدیل شدن به نماد ناتوانی دولت ها می باشد؛ هم نباید نادیده گرفته شود.

به گفته احسان کرم زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان تکمیل این ساختمان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و حالا باید منتظر ماند تا بلکه استاندار جدید از تجربیات خود در سمت های اجرایی مختلف طی سالیان گذشته از جمله استانداری همدان، معاونت استانداری های لرستان، همدان و قزوین، فرمانداری نهاوند و اسدآباد و شهرداری های ‌ملایر، تویسرکان و قروه، بهره گیرد و تیم مدیریت ارشد اجرایی استان را از پراکندگی و اجاره نشینی نجات دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha