ساماندهی حاشیه نشینی شهر چابهار باعث کاهش معظلات اجتماعی می‌شود

چابهار - ایرنا - استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ساماندهی و اختصاص امکانات برای حاشیه نشینیان شهر چابهار ضروری است و این امر باعث کاهش معظلات اجتماعی و حل مشکلات پیش روی هزاران نفر از ساکنان این مناطق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز دوشنبه در این بازدید از ظرفیت های تجاری، اقتصادی، طرح های در دست اجرا و حاشیه نشینی شهر چابهار اظهار کرد: ساخت پروژه یک‌هزار واحدی میرآباد یکی از نیارمندی های منطقه بود که می‌تواند کمک شایانی به اقشار کم درآمد در خانه دار شدن را داشته و نقش بسزایی در ساماندهی حاشیه شهر چابهار خواهد شد.

وی افزود: ساخت مدرسه، مسجد، مکان ورزشی و تفریحی در این پروژه اجر شده که می‌تواند در ساماندهی حاشیه نشینی نقش مثبت و ماندگاری داشته باشد.

طرح اقدام ملی مسکن شهرستان چابهار روند پیشرفت بسیار خوبی دارد

استاندار سیستان وبلوچستان در ادامه بازدیدهای خود از طرح ها عمرانی چابهار گفت: پیشرفت طرح های عمرانی و پروژه های در دست ساخت چابهار، بویژه طرح اقدام ملی مسکن از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده و خیلی از طرح ها بزودی به بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: پروژه ۱۱ هکتاری کمب و ۶۳۰ واحدی اقدام ملی، پروژه موج، تعاونی مسکن اداره بندر، یک‌هزار و ۸۳۲ واحدی پشت ترمینال اقدام ملی فقط قسمتی از پروژه های ماندگار این شهرستان است.

کرمی گفت: پروژه مَکُران سازه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

ساماندهی حاشیه نشینی شهر چابهار باعث کاهش معظلات اجتماعی می‌شود

تلاش و دقت در اجرای پروژه های ملی و استانی در اولویت کاری است
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همراه معاون عمرانی استانداری، مدیرکل مسکن شهرسازی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و مدیران شهرستانی باحضور در محل تجهیز کارگاه از آخرین اقدامات و روند عملیات زیرساخت راه آهن قرار گرفت.

وی افزود: پروژه ابنیه زیرسازی راه آهن شهرستان از پیشرفت بسیار خوب و قابل قبولی برخوردار بوده و پروژه ای است که با اتمام آن شاهد توسعه و تحول منطقه خواهیم بود.

کرمی ادامه داد: :کیفیت و دقت در پروژه ها از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار بوده و باید دقت کافی در این زمینه را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات پیمانکاران باید در موعدد مقرر انجام گیرد، گفت: در طرح های مختلف توجه به مسائل اجتماعی و شرایط اقلیمی باید لحاظ شود تا با گذشت زمان شاهد افت کیفیت پروژه ها نشویم.

بازدید استاندار از کرویدور پلیس راه چابهار به سه راهی ریمدان و کریدور لجستیک شهید بهشتی(کمربندی جنوبی)

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از روند اجرایی کریدور پلیس راه چابهار به سه راهی ریمدان بازدید کرد و گفت: این مسیر ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و می تواند با افتتاح و راه‌اندازی این کریدور اتصال به مرز ریمدان شاهد توسعه و تجارت و صادرات به کشور پاکستان باشیم.

وی همچنین از شهر جدید تیس و پروژه های در حال اجرای آن بازدید کرد و افزود: شهر جدید تیس در حد فاصل شهرستان‌های کنارک و چابهار در زمینی به مساحت حدود چهار هزار هکتار در حال احداث است.

کرمی ادامه داد: این شهر اولین شهر جدید ساحلی کشور و اولین شهر از نسل نوین با کارکرد گردشگری و مسکونی شهرهای جدید در کشور محسوب می‌شود.

شرکت استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری کنارک

جلسه شورای اداری شهرستان کنارک با محوریت بررسی طرح‌ها و مسائل و مشکلات حوزه شهری و روستایی این شهرستان به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری شهرستان کنارک گفت: با همت و همکاری تمام مسوولان بتوانیم مشکلات مردم را رفع کنیم.

وی بیان کرد: مدیران سیستان و بلوچستان باید در کنار مردم باشند و نسبت به مطالبات و پی گیری مشکلات مردم حضور میدانی داشته باشند.

عبدالغفور حوت فرماندار شهرستان کنارک ضمن خدا قوت و حضور استاندار سیستان و بلوچستان در شهرستان به بیان ظرفیت ها و پروژه ها عمرانی که در سه سال در این منطقه انجام شده پرداخت و بر حل مشکلات در حوزه فاضلاب، مخابرات و دیگر حوزه تاکید کرد.

بهره برداری قطعه یک بزرگراه کنارک - نیکشهر

استاندار سیستان و بلوچستان قطعه یک محور کنارک - نیکشهر و ایرانشهر به طول هفت کیلومتر با اعتبار هزینه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

وی گفت: با افتتاح این محور ارتقاء محور به راه شریانی درجه یک، چهارخطه شدن محور، حذف نقاط پر تصادف، ارتقاء سرعت طرح ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ارتقاء ایمنی و مدیریت دسترس و ارتقاء کیفیت حمل و نقل می شود.

ساماندهی حاشیه نشینی شهر چابهار باعث کاهش معظلات اجتماعی می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha