۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85634240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگر روزنامه «هاآرتص»: حماس به خوبی توان بازیابی خود را دارد

تهران- ایرنا- تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به توان مقاومت فلسطین گفت که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به خوبی می‌داند که چگونه توان خود را بازیابی کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، تحلیلگران صهیونیستی همچنان به توان حماس با وجود اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، اذعان دارند.

در این راستا، «ژاک خوری» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «هاآرتص» گفت: سازمان هایی مانند حماس به خوبی می‌دانند که چگونه بهبود پیدا کنند و با از دست دادن رهبران و فرماندهان خود کنار بیایند و رهبران جدید را معرفی کنند.

وی افزود: اوضاع در نوار غزه اسیران را به شکل خطرناکی در معرض خطر قرار می‌دهد.

خوری اضافه کرد: اسرائیلی‌ها پس از ترور هر کدام از اعضای مقاومت، با اسامی جدیدی روبرو می شوند که بر سر زبانها می‌افتد.

این خبر در حالی منتشر می شود که رسانه ها و محافل رژیم صهیونیستی پیش از این هم به کرات از توان نظامی حزب الله سخن گفته اند.

«طال باری» مدیر مرکز صهیونیستی «علما» روز یکشنبه گفت: با وجود زیان شدیدی که به انبارهای تسلیحات حزب الله در سراسر لبنان وارد شده و طبق ارزیابی ها، توان موشکی کوتاه برد و میان برد آن آسیب دیده، اما حزب الله هنوز توان زیادی دارد و ضربات شدیدی به اسرائیل وارد می کند.

وی افزود: حزب الله آماده جنگ فرسایشی علیه اسرائیل است که برای آن مهیا شده و این فرسایش در تداوم قدرت آتشباری و حملات به اسرائیل و افزایش آن نمایان شده است.

از سوی دیگر، «امیر بوحبوط» تحلیلگر رسانه رژیم صهیونیستی «واللا» نیز روز یکشنبه به توان تسلیحاتی دریایی حزب الله و نیز موشک ها و رادارهای پیشرفته آن اذعان کرد.

وی افزود: طبق برآوردها، حزب الله موشک های بالستیک دریایی دارد که توان هدف قرار دادن کشتی ها و سکوهای گازی و بنادر را دارد. حوثی ها(جنبش انصارالله) از موشک بالستیک دریایی استفاده کرده و سرویس های اطلاعاتی غربی را غافلگیر کردند. این موشک از ارتفاع بسیار زیاد به کشتی با زاویه ای برخورد می کند که گنبد آهنین دریایی توان مقابله با آن را ندارد و تهدیدی جدید و سخت در عرصه میدان است. این موشک کشتی را با زاویه ۴۰ درجه هدف قرار می دهد که چالشی بزرگ است.

منابع امنیتی در تل آویو نیز پیشتر اذعان کردند که حزب الله تجربه زیادی در راه اندازی پهپادها طی سال گذشته به دست آورده و ضربات شدیدی به نظامیان اسرائیلی زده که حمله به پایگاه بنیامینا، گواهی بزرگ بر این مدعاست.

در همین حال مرکز صهیونیستی «علما» در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای جنگ علیه غزه حدود ۱۲۰۰ پهپاد توسط حزب الله به سمت سرزمین های اشغالی روانه شده است.

به گزارش ایرنا، در حالی که سران رژیم صهیونیستی و فرماندهان نظامی این رژیم به همراه حامی آنها، آمریکا سرمست از ترور یحیی سنوار (رئیس دفتر سیاسی حماس) هستند، اما ضربات شدیدی که مقاومت فلسطین به آنها وارد کرده، به شدت آنها را شوکه کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha