قائم‌مقام رئیس دادگستری استان تهران:احکام مجازات باید با درنظر گرفتن اصلاح مجرم صادر شود

‌فیروزکوه - ایرنا- قائم‌مقام رییس‌کل دادگستری استان‌تهران گفت: احکام مجازات باید با درنظر گرفتن اصلاح مجرم و به منظور بازگشت وی به کانون خانواده صادر شود.

به گزارش ایرنا، حاجی رضا شاکرمی شامگاه یکشنبه در آیین معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: در حکمی که صادر می‌شود باید سه مولفه رعایت قانون، مصلحت اجتماعی و مصلحت شخص و خانواده را در نظر داشت.

وی افزود: همه جانبه‌نگری یکی از مسائل بسیار مهم است و قاضی باید جامعه‌نگر و جامعه‌شناس باشد و بر اساس اصول علمی، فنی و حقوقی و آینده‌نگری رای دهد، زیرا اثرات آن در جامعه ماندگار خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: قاضی باید اخلاق حرفه‌ای داشته، در هر شرایط مردم و مراجعان را تفهیم کند و باید سعه و حتی رفتار، کردار، صحبت کردن و حتی نگاه کردن او جنبه اصلاحی داشته باشد.

شاکرمی ادامه داد: مراجعان زمانی که کار درست و رفتار درست را مشاهده کنند برای تسهیل مشکل خود به دنبال آشنا و رابط نمی گردند، اما اگر اینچنین نباشد سلامت دستگاه در ذهن آن شخص مخدوش می‌شود اگرچه سالم باشد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: وظیفه داریم با رعایت اقتدار، شجاعت، سلامت و بی‌طرفی احترام مراجعان حفظ شود، زیرا اگر اینچنین نباشد مجرمان به مردم تعرض خواهند کرد. مجرمان باید مشاهده کنند که نماینده جمهوری اسلامی شجاعت و عدالت و اقتدار دارد و همه در برابر قانون مساوی هستند.

وی یادآور شد: امیدواریم رئیس جدید دادگستری فیروزکوه با صداقت، عدالت و رعایت احترام به مشکلات مردم رسیدگی کنند و مردم هم وظیفه دارند به مسئولان احترام بگذارند، زیرا سه نوع امر به معروف شامل دولت به مردم، مردم به دولت و مردم به همدیگر وجود دارد و باید کرامت و حرمت دستگاه‌های قضایی و انتظامی  حفظ شود زیرا آنها خدمتگزاران مردم هستند.

طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه محمدعباس یوسف وند به سمت رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه معرفی و از زحمات و خدمات اسماعیل درزی رئیس پیشین قدردانی شد.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha