۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 890
کد خبر: 85634534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدامات لازم برای کاهش آبگرفتگی معابر شهر یزد انجام شد

یزد- ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: با ایجاد چاه های جذبی، کانال های دفع آب های سطحی و احیای مسیل شهر یزد شاهد آبگرفتگی کمتر در سطح شهر یزد خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "سیدناصر حیدری" روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح اقدامات انجام شده برای کاهش آبگرفتگی معابر شهری یزد در فصل پاییز و زمستان، افزود: برای جلوگیری از آبگرفتگی شهری و خرابی‌های ناشی از بارندگی‌ها، هزار و ۲۱۳ چاه جذبی جدید ایجاد و ۲۰۵ حلقه چاه جذبی قدیمی سطح شهر یزد نیز درمجموع با اعتبار یک هزار میلیارد ریال اصلاح و تعمیر شده است.

وی مجموع چاه‌های جذبی شهر یزد را هزار و ۴۰۰ حلقه اعلام و اظهار کرد: باتوجه به حساسیت منطقه تاریخی یزد و ضرورت حفظ این بافت ارزشمند بیشترین چاه های جذبی جدید با ایجاد ۳۴۱ حلقه و اصلاح و تعمیر ۸۵ حلقه تعمیر و اصلاح شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه ایجاد کانال دفع آب‌های سطحی در شهر یزد در این دوره شورای اسلامی پیگیری می‌شود، ادامه داد: ۲۵ کیلومتر کانال دفع آب سطحی با اعتبار یک هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اجرا شده و این اقدام آبگرفتگی معابر در بسیاری از مناطق شهر را مدیریت و کنترل می کند.

حجت الاسلام حیدری افزود: آب‌های جذب شده از طریق این کانال‌های دفع آب تا انتهای رودخانه مرکزی هدایت شده و از طریق یک کانال به اکوپارک شهر یزد می‌رسد تا از این آب‌ها به صورت بهینه استفاده شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه، یزد گسترش پیدا کرده و اصلاح مسیر رودخانه در این شهر امکان پذیر نیست، گفت: به همین منظور ایجاد کانال های زیرزمینی در دستور کار قرار گرفت و همچنین احیای مسیل شهر یزد در شورای پنجم آغاز و ۲۰۰ متر آن احیا شد و هزار و ۳۰۰ متر نیز در دوره ششم شورا مصوب و انجام شده تا در زمان بارندگی برای هدایت آب و در روزهای دیگر سال می توان از این مسیر برای برنامه‌های دیگر مثل دوچرخه سواری استفاده کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: با اقدامات انجام شده، در مواقع وقوع سیلاب، از ورود آب به داخل شهر جلوگیری می شود و چهار سیل بند قبلی اطراف شهر یزد تقویت و چهار سیل بند جدید ایجاد شد که برای این اقدامات یک هزار میلیارد ریال هزینه شد که ۱۶۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی تامین شده است.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه در تمامی مناطق شهر یزد، ۴۴ میلیون متر مربع عملیات آسفالت با اعتباری بالغ ۱۵ هزار میلیارد ریال انجام شده است، افزود: به تفکیک ۲ میلیون و ۷۷۴ هزار متر مربع زیر سازی جدید و آسفالت، ۱۴۸ هزار و ۷۵۰ متر جدول گذاری، یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۳۰۷ متر مربع روکش آسفالت انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۶۹ درصد بودجه شهرداری در ۶ ماهه ابتدای امسال محقق شده است، ادامه داد: پیش بینی بودجه ۶ ماهه اول سال مبتنی بر برنامه های شهرداری ۲۳ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال بوده است که با توجه به مشکلات تامین منابع، از واگذاری دارایی سرمایه‌ای و مالی و درآمدهای عمومی ۶۹ درصد از این میزان محقق شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پاسخ به این سوال که چرا برخی از پروژه های عمرانی در شهر یزد طولانی می شود، گفت: در برخی از موارد پیمانکار از مصالح خوبی استفاده نکرده یا در برخی از موارد پیمانکار را مجبور به اصلاح می کنیم و حتی در برخی موارد پیمانکار را مجبور به جمع کردن آسفالت و اجرای مجدد آن کردیم و پول بیت مال در این موارد به هدر نرفته و هدف ما اجرای مطلوب عملیات عمرانی در شهر یزد است.

سیل مردادماه سال ۱۴۰۰ در سطح استان یزد به ۹ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت زد و هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به این استان زیان وارد کرد.
شهر یزد مرکز این استان است و بیش از نیمی از جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری استان در این شهر سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha