۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85634656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت بکارگیری نیروهای آموزش دیده نفت و گاز ایلام در میادین نفتی

ایلام - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: با توجه به مهارت‌آموزی ۵۰۰ نیروی متخصص در حوزه‌های نفت و گاز استان، بکارگیری این افراد در میادین نفتی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا رئیسی روز دوشنبه در دیدار با مدیر پروژه نفتی آذر شهرستان مهران اظهار داشت: تربیت نیروی ماهر و نیمه‌ماهر تخصصی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از مهمترین اهداف سازمان بشمار می‌رود.

وی افزود: در این راستا تاکنون ۵۰۰ نفر تخصص‌های لازم در حوزه‌های نفت و گاز را فراگرفته که نیازمند جذب در این حوزه‌ها هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام بیان کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه این سازمان با شرکت‌های نفتی، این اداره کل آمادگی برگزاری آموزش مهارتی در رشته‌های برق،جوشکاری صنعتی، IT و HSC و نفت و گاز را دارد.

رئیسی تاکید کرد: گواهینامه فنی و حرفه‌ای یک گواهینامه بین‌المللی، معتبر و قابل ترجمه در دنیاست.

مدیر پروژه نفتی آذر نیز در این دیدار گفت: بر اساس نیازسنجی آموزشی رشته‌های درخواستی آموزش و فنی حرفه‌ای استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

احسان پورولی افزود: ارائه آموزش‌های تخصصی و نیمه تخصصی از سوی فنی و حرفه‌ای موجب تربیت نیروهای ماهر می‌شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در میدان نفتی آذر گفت: کمبود برخی رشته‌های مهارتی با آموزش‌های فنی و مهارتی رفع می‌شود.

مدیر پروژه نفتی آذر گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از نیروهای این شرکت بومی منطقه هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ایلام در مسیر توسعه صنعتی قراردارد آموزش نیروی انسانی ماهر به این استان این مهم را افزایش می‌دهد.

پورولی تاکید کرد: با توجه به اهداف سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای جهت مهارت‌آموزی جوانان و استفاده نیروهای شرکت‌های نفتی از این آموزش‌ها، این شرکت در بخش مسوولیت‌های اجتماعی تصمیم بر تجهیز این مرکز در مهران جهت بهره‌مندی بیشتر جوانان از امکانات را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha