کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ هشتم آبان با حضور رئیس جمهور بررسی می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی از بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ هشتم آبان ماه با حضور رئیس جمهور در خانه ملت خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز سه‌شنبه - اول آبان ماه - مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه بخش نخست لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ ازسوی مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم به هیات رئیسه، در سخنانی درباره سازوکار چگونگی بررسی این لایحه افزود: طبق آیین نامه داخلی مجلس، پنج روز کاری برای بررسی کلیات لایحه بودجه فرصت داریم، بنابراین سه‌شنبه هفته آینده هشتم آبان باردیگر در خدمت رئیس جمهور در مجلس هستیم تا کلیات لایحه بودجه در صحن مطرح شود.

وی افزود: بر این اساس امروز بعد از پایان جلسه علنی، کمیسیون‌های تخصصی اعضای خود را برای حضور در کمیسیون تلفیق انتخاب کنند. ساعت ۱۶ امروز جلسه کمیسیون تلفیق برای تعیین اعضای هیات رئیسه تلفیق با حضور حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس برگزار می‌شود تا کمیسیون تلفیق کار خود را آغاز کند تا بتوان کلیات لایحه بودجه سال آینده را سه‌شنبه هفته آینده در صحن بررسی کنیم.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری اول آبان ماه در تقویم کشور به روز ملی آمار و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: امروز روز ملی آمار و برنامه ریزی است و با توجه به اینکه در این روز بخش نخست لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ تقدیم مجلس شد، ضمن تبریک به دوستان در سازمان برنامه و بودجه، امیدواریم بتوانیم با این بودجه رویکردهای قانون برنامه هفتم توسعه را محقق کنیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش ماده واحده (مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها) و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند.

بخش اول حداکثر تا اول آبان هر سال به مجلس تقدیم می‌شود. بخش دوم نیز حداکثر ۱۰ روز از زمان ابلاغ بخش اول قانون بودجه به مجلس ارسال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha