برگزیدگان مرحله استانی پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در ایلام معرفی شدند

ایلام - ایرنا - مرحله استانی پانزدهمین جشنواره تئاتر سراسری بسیج(سودای عشق) که از شنبه ۲۸ مهرماه لغایت دوشنبه ۳۰ مهرماه کار خود را آغاز کرده بود با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: مرحله استانی پانزدهمین جشنواره تئاتر سراسری بسیج در استان ایلام از تیرماه امسال با فراخوان ارسال آثار آغاز شد.

"یاسر بیگ‌زاده" تصریح کرد: ۱۶ اثر نمایشی در بخش‌های مختلف خیابانی و صحنه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازبینی، ۱۰ اثر شامل پنج اثر خیابانی و پنج اثر صحنه‌ای به بخش اصلی جشنواره راه یافتند.

وی افزود: طی روزهای گذشته، تیم‌های شرکت‌کننده آثار خود را در معرض دید تماشاگران و داوران قرار دادند و در نهایت روز گذشته با معرفی نفرات برگزیده و همچنین به معرفی ۲ اثر خیابانی و ۲ اثر صحنه‌ای راه‌یافته به جشنواره سراسری، که اواخر آبان ماه برگزار خواهد شد، به کار خود پایان داد.

بیگ‌زاده با اشاره به اینکه در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور هنرمندان عرصه نمایش استان برگزار شد، با اهدای لوح و جوایز نقدی از برگزیدگان تجلیل شد، خاطرنشان کرد: در این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف رقابتی جشنواره معرفی شدند.

وی بیان کرد: در بخش مسابقه نمایش خیابانی در حوزه موسیقی از شهناز آئینی برای نمایش "رایت فلایر" قدردانی شد، در زمینه طراحی لباس نیز با تقدیر از فاطمه کرمی برای نمایش " به چه قیمتی"، شهناز آئینی برای نمایش " رایت فلایر" به عنوان برگزیده معرفی شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام در بخش بازیگری زن نمایش خیابانی، از روژدا اکبری برای نمایش " مامان، بابا، خواهر ، برادر" و کیانا گلپور برای نمایش " مامان، بابا، خواهر، برادر" تقدیر و مرجان قاسمی برای نمایش " رایت فلایر" به عنوان برگزیده انتخاب شد.

بیگ‌زاده بیان کرد: در بخش بازیگری مرد نمایش خیابانی از جهانبخش جابری برای نمایش " کانال کمیل" و سروش سلطانی برای نمایش " مامان ، بابا، خواهر، برادر" تقدیر و : مالک آبسالان برای نمایش " رایت فلایر" به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

وی یادآور شد: در بخش طراحی صحنه از مرجان قاسمی ومالک آبسالان برای نمایش "رایت فلایر" تقدیر و احمد کیهان برای نمایش "به چه قیمتی" به عنوان برگزیده و همچنین در بخش طرح و ایده از سروش سلطانی برای نمایش "مامان،بابا، خواهر، برادر" تقدیر و مالک آبسالان برای نمایش "رایت فلایر" به عنوان برگزیده انتخاب شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام افزود: در بخش کارگردانی نمایش خیابانی این جشنواره نیز از مرجان قاسمی برای نمایش " به چه قیمتی" تقدیر و مالک آبسالان برای نمایش " رایت فلایر" به عنوان برگزیده معرفی شد.

بیگ‌زاده در ادامه به برگزیدگان بخش مسابقه صحنه ای این جشنواره اشاره کرد و افزود: در این بخش در زمینه نور از روح اله غلامی برای نمایش " وقتی زمین دروغ می گوید " تقدیر و علی علی اکبری برای نماش "ذاالنون " به عنوان برگزیده و همچنین در زمینه گریم و چهره‌پردازی از سارینا اسماعیل پور برای نمایش " وقتی زمین دروغ می گوید" تقدیر شد.

وی افزود: در بخش بروشور نمایش صحنه‌ای این جشنواره از احمد غلامی برای نمایش "وقتی زمین دروغ می گوید" و مهدی اسدی تبار برای نمایش " نقل سجاد" تقدیر و در بخش موسیقی نیز از آسو مرشدی برای نمایش " نقل سجاد" و طیبه حیدربیگی برای نمایش " صد " و در بخش طراحی لباس نیز از هدی کفایی برای نمایش " ذاالنون " و محبوبه قنبری برای نمایش" وقتی باد در پیراهنت می پیچد" تقدیر شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام گفت: در بخش طراحی صحنه نیز از مستانه جعفربیگی برای نمایش " وقتی زمین دروغ می گوید" تقدیر و رضا صوفی و طیبه زاهدی برای نمایش " وقتی باد در پیراهنت می پیچد" برگزیده معرفی شد و همچنین در بخش بازیگری زن نیز از گروه بازیگران نمایش " نقل سجاد "، فاطمه سدنا خوشخرام برای نمایش " وقتی زمین دروغ می گوید" و فرزانه فاضلی برای نمایش " وقتی زمین دروغ می گوید" تقدیر و مقام بازیگری سوم به لارا باقری برای نمایش " ذاالنون" و شکیلا حاتمی برای نمایش " صد "، مقام بازیگری دوم به مریم عبدی برای نمایش " وقتی باد در پیراهنت می پیچد" رسید و هیات داوران در بخش مقام بازیگری اول انتخابی نداشت.

برگزیدگان مرحله استانی پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در ایلام معرفی شدند

بیگ زاده در ادامه با اشاره به عنوان کسب شده در بخش بازیگری مرد مرحله استانی پانزدهمین جشنواره تئاتر سراسری بسیج ابراز کرد: در این بخش از اهوارا خدارحمی برای نمایش " وقتی باد در پیراهنت می پیچد" تقدیر و مقام بازیگری سوم به اکبر خدارحمی برای نمایش " وقتی باد در پیراهنت می پیچد"، مقام دوم بازیگری به رضا صفری برای نمایش " ذاالنون" و مقام اول بازیگری به علی افسری برای نمایش " وقتی باد در پیراهنت می پیچد" رسید.

وی بیان کرد: در بخش نویسندگی با تقدیر از عبداله عظیم پور برای نمایش " ذاالنون " ، زهرا چراغی برای نمایش " وقتی باد در پیراهنت می پیچد" به عنوان برگزیده معرفی و در بخش کارگردانی نیز از عبداله عظیم پور برای نمایش " ذاالنون" تقدیر و زهرا چراغی برای نمایش " وقتی باد در پیراهنت می پیچد" به عنوان برگزیده انتخاب شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام گفت: همچنین جوایز ویژه بخش نمایش صحنه‌ای این جشنواره به محسن محمدیان شمالی برای نمایش " نقل سجاد" و احمد غلامی برای نمایش " وقتی زمین دروغ می گوید " رسید.

به گزارش ایرنا، هیات داوران متشکل از قدرت باقری، علیرضا آقایی و مصطفی کولیوندی 2 اثر نمایشی خیابانی شامل" به چه قیمتی" به کارگردانی مرجان قاسمی و "رایت فلایر" به کارگردانی مالک آبسالان را به مرحله سراسری پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج معرفی کردند.

همچنین این هیات نمایش های "وقتی باد در پیراهنت می پیچد" به کارگردانی زهرا چراغی و "ذاالنون" به کارگردانی عبداله عظیم پور را در بخش صحنه ای به مرحله سراسری معرفی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha