قائم‌پناه: دولت تمام‌قد پشت محیط‌بانان ایستاده است/افزایش حمایت از محیط زیست

تهران- ایرنا- سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست از دغدغه‌های رئیس‌جمهور است، گفت: دولت پاسداران محیط زیست را تکریم می‌کند و تمام قد پشت محیط‌بانان ایستاده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمد جعفر قائم پناه» امروز سه‌شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ در حاشیه ملاقات با محیط‌بان آسیب‌دیده اصفهانی تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست و عزیزانی که پاسدار محیط زیست هستند، برای دولت چهاردهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از دغدغه‌های رئیس‌جمهور است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ضمن قدردانی از زحمات همه تلاشگران عرصه محیط زیست، گفت: دولت پاسداران محیط زیست را تکریم می‌کند، تمام قد پشت محیط‌بانان است و در بهترین مراکز درمانی برای آنان امکانات فراهم خواهد کرد.

وی به شکارچیان و تمام کسانی که در جهت تخریب محیط زیست گام برمی‌دارند هشدار داد که مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

قائم‌پناه افزود: زخمی شدن محیط بان، زخمی کردن محیط زیست ۸۰ میلیون ایرانی است و لذا گذشت نخواهیم کرد که به محیط زیست ایران آسیبی وارد شود و قطعا برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: محیط زیست حوزه‌ای فرابخشی است با اینحال با همکاری خانم انصاری پیگیری خواهیم کرد که حمایت‌های از محیط‌بانان افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، محمدجعفر قائم‌پناه صبح امروز با همراهی «شینا انصاری» رئیس‌ سازمان حفاظت محیط زیست، به ملاقات محیط‌بان آسیب‌دیده اصفهانی رفت و در جریان روند درمان و وضعیت بهبود وی قرار گرفت.

هفته گذشته سخنگوی دولت اعلام کرد که با پیگیری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت اجرایی رئیس جمهور، این محیط‌بان به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده است.

حدود ساعت ۲۲ شنبه ۲۱ مهرماه، محیط‌بان علی جمشیدیان فرزند محیط‌بان بازنشسته مرتضی جمشیدیان متوجه حضور شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته در استان اصفهان می‌شود، متخلفان مشغول به شکار در این منطقه بودند که طی تعقیب و گریز، شکارچیان غیرمجاز بوسیله سلاح شکاری ساچمه‌زنی، به سمت خودروی سازمان حفاظت از محیط زیست شلیک می‌کند.

در اثر این شلیک، ساچمه به داخل چشم، صورت، سینه و دست جمشیدیان اصابت می‌کند و در این حین شکارچی غیرمجاز شناسایی شده و پلاک خودرو نیز ثبت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha