اعتراض نیکاراگوئه به اتهام‌زنی سفیر رژیم اسرائیل در کاستاریکا

تهران- ایرنا- دولت نیکاراگوئه، اتهام‌های بدون سند و مدرک سفیر رژیم صهیونیستی در کاستاریکا مبنی بر نسبت دادن «تروریسم» به ماناگوآ در منطقه آمریکای لاتین را رد کرد و آن را تلاشی برای «منحرف کردن توجه‌ها از نسل‌کشی» علیه فلسطین دانست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دولت دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه اتهام‌های میخال گور آریه (Mijal Gur Aryeh) سفیر رژیم صهیونیستی در کاستاریکا که چند روز قبل، بدون هیچ مدرکی این کشور آمریکای مرکزی را عامل تشدید ناامنی در منطقه آمریکای لاتین خوانده بود، قاطعانه رد کرد.

دولت نیکاراگوئه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقام‌های اسرائیل تاکید می‌کنند که اکنون در نیکاراگوئه، یک پایگاه تروریستی وجود دارد که به عنوان سکوی تروریسم در منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این راستا، نیکاراگوئه چنین اظهاراتی را که هدف آن‌ها، منحرف کردن توجه از نسل‌کشی در حال انجام اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است، رد می‌کند.

ماناگوآ افزود: نیکاراگوئه در پایبندی قاطعانه به تعهدات بین‌المللی خود، روابط خود با دولت (رژیم) اسرائیل را قطع کرده است، همانطور که درخواست پیوستن خود را در پرونده‌ای که جمهوری آفریقای جنوبی به دلیل نقض کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی در نوار غزه آغاز کرده است.

مقام‌های نیکاراگوئه همچنین بر انجام انواع دیگری از اقدامات که به توقف تهاجم رژیم تل‌آویو علیه مردم فلسطین کمک کند، تاکید کردند.

به گفته دولت اورتگا، اغراض این دیپلمات اسرائیلی از بیان چنین اظهارنظرهایی، تلاش‌هایی غیرقابل قبول برای بی اعتبار کردن اقدامات به موقع و قانونی است که نیکاراگوئه در دفاع از قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد انجام می‌دهد.

دولت نیکاراگوئه بامداد شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای گفت که به دلیل حملات اسرائیل به سرزمین‌های فلسطینی روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کرده است.

کنگره نیکاراگوئه روز جمعه با صدور قطعنامه‌ای از دولت این کشور خواست که همزمان با ایام سالگرد حمله هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲) اقدامی در این رابطه انجام دهد.

جنبش فلسطینی مقاومت اسلامی (حماس) اقدام نیکاراگوئه در قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را اقدامی شجاعانه در مسیر انزوای این رژیم دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha