۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳
کد خبر: 85635557
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی باد و باران برای کرمان

۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳
کد خبر: 85635557
پیش‌بینی باد و باران برای کرمان

کرمان- ایرنا- اداره‌کل هواشناسی استان کرمان فعالیت سامانه بارشی، طغیان رودخانه‌ها و خیزش گردوخاک را برای برخی مناطق این استان طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایرنا در اطلاعیه روز سه‌شنبه اداره کل هواشناسی استان کرمان استان آمده است: طبق بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی از امروز تا ابتدای هفته آینده با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت رشد ابر، رگبار باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان خواهیم بود.

براساس این اطلاعیه، بیشینه بارش‌ها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق شمالی، مرکزی و نیمه غربی استان کرمان است و با توجه به نوع و میزان بارش‌ها جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

طبق این اطلاعیه، همچین طی همین مدت با وزش باد نسبتا شدید تا شدید در استان کرمان به ویژه روز جمعه در مناطق شمالی، شمال غربی و نوار شرقی استان، خیزش گرد و خاک، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست.

براساس این اطلاعیه، از فردا تا ابتدای هفته آینده کاهشی محسوس دما در استان پیش بینی می شود لذا احتمال سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی در نیمه شمالی و غرب استان وجود دارد.

طبق اعلام هواشناسی کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار به عنوان مرتفع ترین شهر ایران در شهرستان بردسیر با دمای پنج درجه خنک‌ترین نقطه و فهرج با دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین منطقه استان کرمان بودند.

دمای کلانشهر کرمان نیز امروز در خنک‌ترین ساعت ۱۴ درجه بوده و در گرم‌ترین ساعت ۲۹ درجه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha