جلسه شورای شهر ۱۱ نفره کرمانشاه با ۱۲ نفر مدعی عضویت به تنش کشیده شد + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - شورای شهر ۱۱ نفره کرمانشاه که تاکنون همواره با آبستراکسیون و غیبت عمدی چند نفر از اعضا برای برگزاری جلسه به رسمیت نمی‌رسید ؛ امروز سه شنبه در حالی جلسه فوق‌العاده برای انتخاب هیات رییسه برگزار کرد که این بار به دلیل تنش ناشی از افزایش اعضا و ۱۲ نفره شدن به نتیجه نرسید.

به گزارش ایرنا این چهارمین جلسه فوق‌العاده برای انتخاب هیات رییسه شورای شهر کرمانشاه است که برغم اولتیماتوم استاندار و فرماندار نتیجه ای برای مردمی که کارهای شهرشان معطل امور دعوای شورائیان مانده است؛ در برنداشت.

جلسه پرتنش امروز در حالی آغاز شد که سه جلسه فوق‌العاده قبلی به دلیل غایب بودن برخی از اعضا رسمیت نیافت.

در جلسه امروز که با حضور نماینده فرماندار کرمانشاه در ساختمان شورای شهر برگزار شد بر خلاف جلسات قبل که عده ای غایب داشت، شورای شهر ۱۱ نفره ۱۲ عضو مدعی داشت و همین عامل نشست آنها را به صحنه درگیری و کشمکش تبدیل کرد.

خسرو زرفشانی عضو سلب عضویت شده شورای شهر کرمانشاه امروز با ابلاغیه‌ای در دست مبنی بر بازگشت به کار به دیگران هشدار می‌داد که هر شخصی مانع کارش شود؛ ترک فعل انجام داده و باید به دلیل اجرا نکردن قانون با او برخورد شود.

از دیگر سو علی فتاحی طهنه که پیش از این جایگزین خسرو زرافشانی شده بود در جلسه امروز حاضر بود؛ همچنین شورای شهر کرمانشاه مدعی دیگری هم داشت چراکه با پایان یافتن حکم یک ساله سلب عضویت سید حجت موسوی‌ اجاق او هم در جلسه حضور داشت.

در همین پیوند بحث انحلال شورای شهر کرمانشاه به دلیل اختلافات و تخلف برخی از اعضا ۵ آذر سال ۱۴۰۲ در هیات حل اختلاف استان مطرح و تمام اعضا به آن رای مثبت داده بودند؛ در کنار آن وزارت کشور نیز در تیرماه امسال برای انتخاب هیات رییسه شوراهای شهر دستوری صادر کرد که این مهم باید تا ۱۳ مرداد گذشته انجام می‌شد ولی به آن توجهی نشد.

همچنین در جلسه چند روز قبل شورای شهر با حضور استاندار و فرماندار کرمانشاه که به دلیل غیبت چهار نفر شامل کامران ملکی، رسول آزادی، سالار احمدزاده و سید حجت موسوی اجاق بی نتیجه باقی ماند؛ محمد طیب صحرایی استاندار هشدار داده بود که این وضعیت و بی توجهی به مشکلات شهر و نیازهای مردم تحمل نخواهد شد هرچند مشابه همین سخنان قبلا نیز چند بار از زبان فرماندار کرمانشاه مطرح شده بود بی آنکه هیچکس به آن توجه کند.

از دیگر نکات قابل ذکر جلسه امروز حضور سید جلال موسوی نماینده فرماندار کرمانشاه بود که از اعضا می‌خواست خودشان مشکلات و اختلافات را حل کنند بی آنکه راهکار و دستور کار مشخصی برای جلسه ارائه دهد.

در این میان اختلاف بین اعضا که تاکنون لطمات جبران ناپذیری بر پیکره مدیریت شهری کرمانشاه وارد کرده است در تمام طول جلسه امروز با یکدیگر اختلاف و بحث و جدل داشتند بطوریکه در مواردی باعث درگیری لفظی و طرح سخنانی خارج از عرف جلسات رسمی و بی احترامی به یکدیگر و دیگر حاضران شد.

هاشم درویشی یکی از اعضای شورای شهر در جلسه امروز معتقد بود این مشکلات ناشی از ضعف مدیران استان کرمانشاه است چراکه فرایند قانونی کارها از سوی متولیان به درستی انجام نشده است.

با تشدید تنش و متشنج شدن جلسه امروز شورای شهر کرمانشاه بازهم انتخاب هیات رییسه ممکن نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha