رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه: غرب از مقابله با سیطره اقتصادی «بریکس» ناتوان است

تهران-ایرنا- فلوریان فیلیپات رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه با اشاره به شکل‌گیری ائتلاف قدرت‌های نوظهور اقتصادی (بریکس) تاکید کرد که غرب نمی‌تواند کاری در مورد مهار سیطره و مقابله با آن انجام دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از «اسپوتنیک»، فلوریان فیلیپات در مصاحبه‌ با خبرگزاری «ریانووستی» روسیه گفت: سیطره اقتصادی بریکس در حال شکل گیری است و غرب نمی‌تواند کاری برای مقابله با گسترش بریکس انجام دهد.

وی افزود: دو سال است که تولید ناخالص داخلی بریکس از تولید ناخالص داخلی «گروه هفت» (G۷) -یک سازمان بین‌دولتی متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا به اضافه اتحادیه اروپا (عضو غیرشماری) - فراتر رفته و رشد اقتصادی کشورهای بریکس دو برابر بیشتر از نرخ رشد «گروه هفت» شده است.

به گفته فیلیپات، نقش تقویت کننده کشورهای بریکس هم از نظر اقتصادی و هم از نظر ژئوپلیتیک مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس قرار است روزهای اول تا سوم آبان در کازان روسیه برگزار شود.

گروه بریکس یا اقتصادهای نوظهور در ابتدا با حضور کشورهای روسیه، چین، هند و برزیل شکل گرفت و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست. در ابتدای سال جاری میلادی، کشورهای ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی نیز به این گروه اضافه شدند.

روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست دوره‌ای یک ساله گروه بریکس را بر عهده گرفت است و قرار است با نظارت این کشور، بریکس در اجلاس کازان بیش از ۲۵۰ رویداد را که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، برگزار کند.

اجلاس اصلی بریکس با موضوع «تقویت چندجانبه گرایی» طی دو روز با حضور اعضا و اجلاس بریکس-پلاس نیز با حضور اعضا و حدود ۳۰ کشور و سازمان دیگر با عنوان «بریکس و جنوب جهانی» برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha