۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85635953
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بخش تعاون بهترین بستر برای مشارکت مردم در اقتصاد است

ایلام - ایرنا - سرپرست اداره کل ترویج و تشکیل تعاونی‌های کشور گفت: بخش تعاون و تعاونی‌ها بهترین بستر برای مشارکت مردم در توسعه اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید پورناصرانی روز سه‌شنبه در اولین نشست سمینار تسهیلگری و آموزشی تعاونی‌های گردشگری ویژه کسب و کارهای گردشگری جوامع محلی و روستاییان غرب کشور با حضور استان‌های همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و لرستان، اظهار کرد: سازمان‌های جهانی برای توسعه اقتصاد در بخش‌های مختلف نیاز به مشارکت مردم دارند که در این راستا به طور جد می‌توان گفت که یکی از ابزارهای مشارکت مردم در اقتصاد مقوله تعاون است.

وی با بیان اینکه رکن دوم اقتصاد کشور بخش تعاونی‌ها است، افزود: کسب و کارهای اقتصادی می‌توانند با مدیریت مردم و نظارت دستگاه های مرتبط شکوفا شوند.

سرپرست اداره کل ترویج و تشکیل تعاونی های کشور یادآور شد: در بحث واگذاری بنگاه‌های اقتصادی ما نیازمند مدیریت تخصصی هستیم و این با کمک مردم و مدیریت آن توسط متخصصین محقق شود.

پورناصرانی با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند راه حل خوبی برای کمک به مشارکت و توسعه کشور تلقی شوند، گفت: در بحث تشکیل و توسعه تعاونی‌ها هرجا نیاز باشد ادارات مرتبط باید تمام‌قد کمک و حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه بهترین بستر برای توسعه اقتصاد بخش تعاونی ها است، گفت: امسال یک خط اعتباری 80هزار میلیارد ریالی بین وزارت تعاون و بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری توسعه تعاون منعقد شده است که از این ردیف اعتباری به کسب و کارهایی که بخواهند توسعه پیدا کنند در بخش سرمایه در گردش و ثابت کمک خواهیم کرد.

اولین سمینار و کارگاه آموزشی تسهیل‌گری تعاونی‌های گردشگری استان‌های غرب کشور شامل کردستان، همدان، کرمانشاه و لرستان به میزبانی استان ایلام به مدت ۲ روز از اول تا دوم آبان‌ماه با حضور مهمانان کشوری و استانی در محل سالن همایش هتل زاگرس شهر ایلام با همکاری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha