بطحایی: بهانه‌ها بر سر مالکیت جزایر سه‌گانه وحدت و انسجام داخلی را بیشتر می‌کند

تهران- ایرنا- وزیر اسبق آموزش‌و پرورش گفت: تجربه نشان داده است هر بهانه‌ای مثل این بهانه اخیری که برای مالکیت جزایر سه گانه مطرح شده، وحدت و انسجام مردم را افزایش می‌دهد و این همان چیزی است که دشمنان به آن توجه ندارند.

«سید محمد بطحایی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به ادعاهای اخیر برخی کشورها بر حاکمیت جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، گفت: هر از گاهی بهانه‌ای پیدا می‌شود تا به آن بهانه، اوضاع سیاسی مارا به چالش بکشند؛ به نظر می‌رسد این بهانه کهنه‌ای که ادعای مالکیت جزایر سه گانه است، در این برهه از زمان که رژیم صهیونیستی از همه طرف یک فشار وارد می‌کند، می‌خواهد از آن به‌عنوان یک فشار مضاعف استفاده کند.

بطحایی: بهانه‌ها بر سر مالکیت جزایر سه‌گانه وحدت و انسجام داخلی را بیشتر می‌کند



وی اضافه کرد: این اقدامات آنها هم هوشمندانه نیست. مثل همه بد اخلاقی‌ها و بد خلقی‌هایی که پیش از این دشمنان با ما داشتند، این موضوع نیز ختم بخیر خواهد شد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید کرد: تجربه نشان داده است، هر بهانه‌ای که مثل بهانه اخیری که برای مالکیت جزایر سه گانه مطرح شده، وحدت و انسجام مردم را افزایش می‌دهد و این همان چیزی است که دشمنان به آن توجه ندارند، یعنی به ضد خودش تبدیل می‌شود.

بطحایی گفت: به جایی که این بهانه افسار حاکمیت و حکمرانی کشور ما را ضعیف کند با انسجامی که بین ارکان و گروه‌های سیاسی مختلف که ممکن است اختلاف نظر هم داشته باشند، به محضی که یک موضوع ملی مثل جزایر سه گانه پیش می‌آید، همه زیر یک شعار و زیر یک موضوع جمع می‌شوند و از این جهت هر از گاهی که این بهانه‌ها مطرح می‌شود، انسجام داخلی و وحدت کشور را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس و در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد که بر اساس اسناد تاریخی متقن از دوره هخامنشیان تحت حاکمیت ایران بوده‌اند و جزء جدایی ناپذیر از سرزمین ایران به شمار می‌روند.

به تازگی اتحادیه اروپا و شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس در بند پایانی بیانیه‌ای مشترک، ادعاهای بی اساس گذشته را در مورد جزایر سه گانه ایرانی تکرار کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha