چگونه مانع مسمومیت دارویی شویم؟ +فیلم

ساری- ایرنا- یکم تا هفتم آبان ماه با عنوان "هفته پیشگیری از مسمومیت" نامگذاری شده و از جمله مسمومیت شایع مسمومیت دارویی در مازندران و دیگر نقاط کشور است؛ در این بین معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بابل درباره جلوگیری از این پدیده توضیحاتی ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا ،‌ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل روز چهارشنبه اعلام کرد:‌ برای جلوگیری از مسمومیت دارویی، بیماران می بایست داروها را مطابق با توصیه پزشک یا داروساز مصرف کنند.

دکتر محسن رضازاده افزود: همه افراد به‌خصوص سالمندان باید هنگام مراجعه به پزشک، نام تمامی داروهای مصرفی خود را به همراه داشته باشند تا از تجویز تکراری داروها و مصرف هم‌زمان چندین دارو جلوگیری شود .

وی ادامه داد :‌ بر مصرف داروی افراد سالمند خانواده نظارت داشته باشید زیرا امکان مصرف اشتباهی داروها به دلیل تشابه ظاهری شکل داروها و کم‌اطلاعی وجود دارد .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل داروهای مصرفی افراد خانواده را دور از دسترس کودکان در ارتفاع بالا و در کمد مجهز به قفل نگهداری شود و مقادیر بالای برخی از داروها که در ظاهر کم‌خطر هستند می‌توانند برای کودکان و افراد مسن کشنده باشند .

وی همچنین از مردم خواست از نگهداری تعداد بالای داروها در منزل خودداری و برای نجات فرد مسموم با ۱۹۰ یا اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha