هیمنه امپریالیستی در عملیات ۷ اکتبر متزلزل شد

تهران - ایرنا - بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر با بیانیه‌ای تأکید کرد: هیمنه امپریالیستی همانطور که سال ۱۹۷۹ در ایران شکست، در سال‌های اخیر در ونزوئلا و آمریکای لاتین خدشه‌دار شد و از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در منطقه غرب آسیا نیز متزلزل شده و این جنس همکاری‌های تحریم‌شکن راه حل کشورهایی مانند ونزوئلا، ایران و فلسطین خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با حضور در سفارتخانه‌های کوبا و ونزوئلا، ضمن دیدار با سفرای این کشورها در تهران، از اقدامات ضد تروریستی این کشورها تقدیر کردند.

همچنین در جریان حضور این دانشجویان در سفارتخانه‌های مذکور در تهران، بیانیه‌هایی به صورت جداگانه توسط دانشجویان قرائت شد.

در بیانیه قرائت شده در سفارت کوبا آمده است: جمهوری اسلامی ایران و کوبا تجارب مشترک فراوانی دارند. هر دو کشور در چنگال دیکتاتور های تحت حمایت آمریکا سالها غارت شدند. مردم آگاه هر دو کشور علیه استبداد تحت حمایت امپریالیسم شوریدند و قهرمانان زیادی برای حفظ استقلال و مبارزه با استکبار جهانی از دو کشور برخاک افتادند.

این بیانیه یادآور شد: کوبا و ایران سالها تحت شدیدترین تحریم‌های ایالات متحده تنها برای حفظ آزادی ملی خود قرار گرفتند و این فشار ها که هدفشان رفاه عمومی، امنیت و سلامت مردم بی گناه دو کشور است، متاسفانه همچنان ادامه دارد.

دانشجویان در این بیانیه با بیان اینکه امروز نقطه اشتراک هر دو ملت موضوع بحث ماست، تأکید کردند: مسأله حمایت از مستضعفین جهان در برابر امپریالیسم جهانی که روح آزاده هر دو ملت با تمام وجود به آن معتقد است. امروز اسرائیل در خونخواری و نسل‌کشی روی هیتلر را سفید کرده و رکورد کودک‌کشی چند قرن گذشته را به نام خود زده است.

این بیانیه تصریح کرد: محور شرارت جهانی که در راس آن آمریکا و اسرائیل است در مقابل محور استقلال و آزادی ملی که نماد اکمل آن فلسطین است ایستاده است.ت

بینِ مللِ آزادی‌خواه جهان یک چیز مشترک است و آن عدم تحمل ظلم است

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در بیانیه خود تأکید کردند: بینِ مللِ آزادیخواه جهان یک چیز مشترک است و آن عدم تحمل ظلم است. این اشتراک می‌تواند به همکاری و هم‌پیمانی گسترده منجر شود. طرح کریدور آی مک که یک نقشه استعماری برای حذف کامل ملت فلسطین از صفحه روزگار بود با فداکاری غیرقابل توصیف مردم غزه که ۴۰ هزار شهید تقدیم هدف مقدسشان کردند نقش بر آب شد. اکنون ملت‌های متحد علیه نسل‌کشی، می‌توانند با طرح اتحاد اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی-مردمی خصوصا در منطقه غرب آسیا مقابل این نقشه کثیف امپریالیسم بایستند و کریدورهای جایگزین در مسیرهای زمینی منطقه و پیوند آن با اقیانوس‌ها و ارتباط تحریم‌شکن این ملل با هم را ایجاد کنند.

این بیانیه می‌افزاید: تقدیر و تشکر امروز برای اقدام شجاعانه دولت و ملت شجاع کوبا در ایستادن عملی مقابل قلدرترین کودک‌کش جهان است. ما دانشجویان ایرانی حامی فلسطین خوشحال می‌شویم با اساتید، فعالان اجتماعی_سیاسی، جنبش دانشجویی و نخبگان کوبایی در زمینه ارتباط بین‌المللی مقابله با اسرائیل مرتبط و متحد شویم. این ارتباط باید در طیف وسیعی از کشورها منجر به جریان اجتماعی در به رسمیت شناخته شدن حق فلسطینیان و اتحاد ملت ها برای تحریم رژیم غاصب قدس شود.

در این بیانیه دانشجویی بیان شد: ما با چه‌گوارا ظلم ستیز و عدالتخواه قرابت و ارادت بیشتری نسبت به حاکمان به اصطلاح مسلمان که با دشمن بشریت برای حذف مردم مظلوم فسلطین همکاری می کنند احساس می‌کنیم. سلام و پیام گرم ما را به جناب رائول کاسترو و مردم مقاوم کوبا برسانید.

دانشجویان از سفر کوبا درخواست کردند: در کنفرانس "باشگاه نظم نوین" که با حضور سفرای کشورهای آزاده جهان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان بهترین دانشگاه صنعتی کشور ایران حضور داشته باشد. اتحاد جنبش‌های اجتماعی_سیاسی و فرهنگی ملت های آزاده جهان می تواند مشکلات کشور ها را با ظرفیت های موجود در سایر کشورهای محور مرتفع نمایند؛ این اتفاق مبارکیست که باید اتفاق بیافتد.

در بیانیه دیگری که اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در سفارت ونزوئلا و در حضور سفیر این کشور قرائت شد، آمده است: جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا تجارب مشترک فراوانی دارند. مردم آگاه هر دو کشور علیه استبداد تحت حمایت امپریالیسم شوریدند و معیشتشان توسط دستگاه ظلم تهدید شد. ونزوئلا و ایران سالها تحت شدیدترین تحریم های ایالات متحده تنها برای حفظ آزادی ملی خود قرار گرفتند. این تحریم ها دو ملت را بهم نزدیکتر ساخت و ظرفیت های دو کشور و کشور های محور ضد امپریالیسم را نمایان کرد. تحریم ها قرار بود دو ملت را از راه حق و مبارزه با ظلم جدا کند که هیچ گاه موفق نبود.

این دانشجویان در بیانیه خود یادآور شدند: اقدام شجاعانه ایران برای رساندن سوخت به ونزوئلا در اوج تحریم‌های ظالمانه علیه دو کشور، نشان داد هیمنه امپریالیستی همانطور که سال ۱۹۷۹ در ایران شکست، در سالهای اخیر در ونزوئلا و آمریکای لاتین خدشه‌دار شد و از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در منطقه غرب آسیا نیز متزلزل شده و این جنس همکاری‌های تحریم‌شکن راه حل کشورهایی مانند ونزوئلا، ایران و فلسطین خواهد بود.

محور شرارت جهانی در مقابل محور استقلال و آزادی ملی قرار گرفته است

دانشجویان بسیجی دانشگاه امیرکبیر نقطه اشتراک دو ملت ایران و ونزوئلا را مسأله را حمایت از مستضعفین جهان در برابر امپریالیسم جهانی دانستند که روح آزاده هر دو ملت با تمام وجود به آن معتقد است و افزودند: امروز اسرائیل در خونخواری و نسل‌کشی روی هیتلر را سفید کرده و رکورد کودک‌کشی چند قرن گذشته را به نام خود زده است. محور شرارت جهانی که در راس آن آمریکا و اسرائیل است در مقابل محور استقلال و آزادی ملی که نماد اکمل آن فلسطین است ایستاده است.

در این بیانیه تأکید شد که بین ملل آزادیخواه جهان یک چیز مشترک است و آن عدم تحمل ظلم است. این اشتراک می تواند به همکاری و هم‌پیمانی گسترده منجر شود. طرح کریدور آی مک که یک نقشه استعماری برای حذف کامل ملت فلسطین از صفحه روزگار بود با فداکاری غیرقابل توصیف مردم غزه که ۴۰ هزار شهید تقدیم هدف مقدسشان کردند نقش بر آب شد. اکنون ملت های متحد علیه نسل‌کشی می توانند با طرح اتحاد اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی_مردمی خصوصا در منطقه غرب آسیا مقابل این نقشه کثیف امپریالیسم بایستند و کریدور های جایگزین در مسیر های زمینی منطقه و پیوند آن با اقیانوس ها و ارتباط تحریم‌شکن این ملل با هم را ایجاد کنند.

دانشجویان خاطرنشان کردند : تقدیر و تشکر امروز برای اقدام شجاعانه دولت و ملت شجاع ونزوئلا در ایستادن عملی مقابل قلدرترین کودک‌کش جهان است. ما دانشجویان ایرانی حامی فلسطین خوشحال می‌شویم با اساتید، فعالان اجتماعی-سیاسی، جنبش دانشجویی و نخبگان ونزوئلایی در زمینه ارتباط بین‌المللی مقابله با اسرائیل مرتبط و متحد شویم. این ارتباط باید در طیف وسیعی از کشورها منجر به جریان اجتماعی در به رسمیت شناخته شدن حق فلسطینیان و اتحاد ملت ها برای تحریم رژیم غاصب قدس شود.

این دانشجویان تأکید کردند: ما با مرحوم چاوز ظلم ستیز و عدالتخواه قرابت و ارادت بیشتری نسبت به حاکمان به اصطلاح مسلمان که با دشمن بشریت برای حذف مردم مظلوم فسلطین همکاری می کنند احساس می‌کنیم. سلام و پیام گرم ما را به جناب آقای مادورو و مردم مقاوم ونزوئلا برسانید.

دانشجویان بسیجی دانشگاه امیرکبیر در ادامه از سفیر ونزوئلا در تهران خواستند که در کنفرانس "باشگاه نظم نوین" که با حضور سفرای کشور های آزاده جهان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان بهترین دانشگاه صنعتی کشور ایران حضور داشته باشد و خطاب به او یادآور شدند: اتحاد جنبش‌های اجتماعی_سیاسی و فرهنگی ملت های آزاده جهان می تواند مشکلات کشورها را با ظرفیت‌های موجود در سایر کشور های محور مرتفع نمایند. این اتفاق مبارکی‌ست که باید اتفاق بیافتد.

در این مراسم، تعدادی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی نیز، دانشجویان بسیجی دانشگاه امیرکبیر را همراهی می‌کردند.

روز گذشته نیز، اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از اقدمات ضدصهیونیستی نیکاراگوئه تقدیر و بیانیه‌ای قرائت کردند.

هیمنه امپریالیستی در عملیات ۷ اکتبر متزلزل شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha