۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85636168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حقوق دولتی معادن خراسان جنوبی بر اساس استخراج واقعی پرداخت می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به همه‌گیری کرونا در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ گفت: در این مدت محدودیت‌هایی برای فعالیت بخش معدن بود لذا در شورای معادن استان مصوب شد پرداخت حقوق دولتی معادن بر مبنای استخراج واقعی محاسبه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا عیلرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در شورای معادن خراسان جنوبی اظهار کرد: امیدواریم این مصوبه مشوقی برای رفع موانع و مشکلات معدن‌کاران استان باشد.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین طرح‌هایی که در وزارت صمت در حال اجراست، طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقایس است که اهمیت آن در راستای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی بسیار بالاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد معادن کل کشور و تمام معادن خراسان جنوبی کوچک مقیاس هستند، بیان کرد: در خراسان جنوبی ۸۰۱ معدن داریم که تعداد بسیار بالایی از این معادن راکد و غیرفعال هستند.

عباس‌زاده با اشاره به راهکارهای مختلف برای فعال شدن معادن راکد در خراسان جنوبی، گفت: در این جلسه دلایل مختلف غیرفعال بودن این معادن مورد بررسی قرار گرفت که رفع موانع حقوقی و تامین سرمایه از مهمترین موانع فعالیت این معادن بود که قرار شد سرمایه گذارانی که توانایی داشته باشند، ورود پیدا کنند.

وی گفت: سیر حرکتی خراسان جنوبی در زمینه فعال سازی معادن راکد قابل قبول است اما نیاز است در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی تمام معادن راکد، فعال سازی شوند.

عباس‌زاده با بیان اینکه باید در راستای فعال سازی معادن از ظرفیت‌های استان و کشور استفاده کنیم، تاکید کرد: باید معادن فعال را هم دریابیم تا دچار تعطیلی و مشکل نشوند.

وی افزود: باید از همه ظرفیت‌های شورای معادن برای توسعه بخش معدن استفاده کنیم، همچنین ایمیدرو برای توسعه معدنی خراسان جنوبی ورود موفقی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha