وزیر دفاع انگلیس: حمایت از اوکراین در راس اولویت‌های لندن است

لندن- ایرنا- وزیر دفاع انگلیس با تکرار مواضع خصمانه غرب علیه روسیه و ادعاها درباره تبعات شکست جبهه کی‌یف در جنگ با مسکو گفت که موضوع اوکراین در راس اولویت‌های لندن است و انگلیس به حمایت از این کشور تا هر زمانی که طول بکشد ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، جان هیلی روز سه‌شنبه در نشست مجلس عوام انگلیس ادعا کرد: تجاوز روسیه به اوکراین تهدیدی برای امنیت بین‌المللی، اهداف و اصول منشور سازمان ملل و نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون است. اگر پوتین (رئیس جمهور روسیه) در اوکراین پیروز شود، در آن نقطه متوقف نخواهد شد و با زور مرزهای بین‌المللی را دوباره ترسیم می‌کند و به همین دلیل است که حمایت نظامی، اقتصادی، صنعتی و دیپلماتیک بریتانیا از اوکراین بسیار مهم است.

وی با اشاره به اجلاس اخیر وزرای دفاع گروه هفت درباره تحولات اوکراین، مدعی شد: وظیفه ما این است که گفت‌ وگوها را به عمل تبدیل کنیم و این دقیقاً همان کاری است که دولت (انگلیس) انجام می‌دهد. امروز وزیر دارایی (انگلیس) و من اعلام کردیم که ۲.۲۶ میلیارد پوند اضافی به اوکراین کمک می‌شود.

وزیر دفاع انگلیس توضیح داد: این کمک جدیدی است که به عنوان وام به اوکراین پرداخت می‌شود و بخشی از وام ۵۰ میلیارد دلاری کشورهای گروه هفت برای حمایت از نیازهای نظامی، بودجه و بازسازی اوکراین است. وی تصریح کرد که این وام علاوه بر حمایت‌های نظامی انگلیس از اوکراین به ارزش ۳ میلیارد در سال است و از طریق سود حاصل از دارایی‌های روسیه نزد اروپا بازپرداخت و تسویه می‌شود.

هیلی ادعا کرد: با نزدیک شدن به هزارمین روز از جنگ در اوکراین، درگیری‌ها در لحظه حساسی قرار دارد و به همین دلیل است که بریتانیا به افزایش حمایت خود از اوکراین ادامه می‌دهد. اوکراینی‌ها برای بازپس‌گیری قلمرو مستقل خود و حفظ صلح، دموکراسی و امنیت برای بقیه ما در اروپا می‌جنگند.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو درباره گسترش مرزهای ائتلاف نظامی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو ناتو با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف به این جنگ افروزی ادامه دادند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

این درحالی است که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

این کشور تاکنون صدها شهروند و سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha