غربالگری رایگان سرطان پستان توسط محققان پژوهشکده معتمد

تهران- ایرنا- پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با همکاری هلال احمر، غربالگری رایگان سرطان پستان را فردا (پنجشنبه) در میدان ولیعصر، روز ۱۰ آبان در میدان آزادی و روز ۱۱ آبان در میدان انقلاب انجام می‌دهد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در راستای ارتقای سلامت عمومی، غربالگری رایگان سرطان پستان را در روز پنجشنبه ۳ آبان، از ساعت ۹ الی ۱۳ در میدان ولیعصر تهران برگزار می‌کند. همچنین این برنامه در هفته آینده، ۱۰ آبان در میدان آزادی و ۱۱ آبان همزمان با نماز جمعه در میدان انقلاب نیز اجرا خواهد شد.

این غربالگری با همکاری سازمان هلال احمر صورت می‌گیرد و اتوبوس‌های هلال احمر در این میادین مستقر خواهند بود تا عموم مردم از خدمات رایگان غربالگری بهره‌مند شوند. استقبال گسترده مردم از این برنامه نشان از اهمیت سلامت و آگاهی بخشی در زمینه سرطان پستان دارد.

غربالگری رایگان سرطان پستان در میادین اصلی تهران

با توجه به شیوع بالای سرطان پستان در جهان، ماه اکتبر (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان) برای آگاهی بخشی نسبت به این بیماری انتخاب شده است تا مردم درباره این نوع سرطان بیشتر بدانند و راه‌های تشخیص زودهنگام آن را یاد بگیرند. اهمیت تشخیص زودهنگام، درمان جامع و نیاز به ارائه پشتیبانی از افراد با تجربه‌ای که این بیماری را شکست داده‌اند، در مقابله با بیماری سرطان پستان اهمیت ویژه‌ای دارد و به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت برای امسال شعار «هیچ فردی نباید به تنهایی با سرطان پستان روبه‌رو شود» را انتخاب کرده است.

پژوهشکده سرطان معتمد از جمله پژوهشکده‌های وابسته به جهاددانشگاهی به عنوان قطب درمان سرطان پستان همزمان با ماه اکتبر، پویش سراسری سرطان معتمد را از سال ۹۸ آغاز کرده و امسال ششمین دوره پویش را برگزار می کند.

افزایش آگاهی آحاد جامعه به ویژه زنان در زمینه سرطان و پیشگیری از آن، اطلاع رسانی و آموزش زنان در زمینه شناخت علایم هشداردهنده سرطان و روش های شناسایی زودهنگام بیماری و به صدا در آوردن زنگ خطر سرطان پستان در کشور و جلب توجه مسئولان در این زمینه از مهمترین اهداف این پویش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha