به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، روحالله رازینی روز چهارشنبه در شصت و سومین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور، اطلاعرسانی و همفکری درباره برنامههای حوزه آموزشی، مشارکت جمعی در تحقق تکالیف برنامه هفتم توسعه، هماهنگی اجرایی سال تحصیلی جدید و تبادلنظر در حوزه آموزشی را از اهداف این نشست برشمرد و گفت: رویکرد معاونت آموزشی تاکید بر نظرات نخبگان و استادان و دانشجویان در حکمرانی مطلوب علمی دانشگاهی است.
معاون آموزشی وزارت علوم، ماموریتگرا و هدفمند بودن آموزش، پویایی و هوشمندی، نظم و قانونمداری، همافزایی و مشارکت، چابکی و پاسخگویی را از ارزشهای محوری این اجلاس برشمرد و گفت: نباید کار باقیمانده و روی زمین مانده داشته باشیم و بر این اساس وزارت علوم بر پنج محور تقویت نقش آموزش در نظام عتف، بهبود الگوی حکمرانی و بهرهوری، حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان، نیازمحوری و تقاضا محوری و ارتقای مهارتافزایی و اشتغالپذیری به عنوان اهداف معاونت آموزشی تاکید دارد.
رازینی با بیان اینکه معاونت آموزشی تلاش دارد تا در اهداف تعریف شده، رسالت خود را تا حصول نتیجه پیگیری کند، تصریح کرد: در این معاونت، ذیل اهداف پنجگانه، هدفگذاریهای دیگری نیز انجام گرفته است که به عنوان نمونه در ذیل هدف نیاز و تقاضامحوری، اهدافی چون تقویت و توسعه رشتههای راهبردی، تغییر رویکرد اقتصاد آموزش عالی و اصلاح نظام بودجه اموزش، اجرای گسترده پذیرش استادمحور و تحقیق به شاخص ٢٠ درصدی بازسازیهای نیاز محور و تغییر رویکرد آموزش از گروهمحوری به برنامهمحوری تعریف کردیم.
وی درباره ماموریتهای معاونت آموزشی وزارت علوم در برنامه هفتم پیشرفت گفت: بازطراحی آمایش آموزش عالی بر مبنای اصل ٣٠ قانون اساسی، آموزش مهارتی در افق قانون برنامه هفتم پیشرفت و گسترش آموزش عالی سه ماموریت مهمی است که دنبال میشود.
شصت و سومین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور به مدت یک روز و به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است.
نظر شما