۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۱۶
کد خبر: 85636711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل جاده قم - ورجان اختصاص یافته‌است

قم - ایرنا - سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی قم، با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل جاده قم به ورجان، گفت: در قالب این طرح محور فوق به بلوار مرجعیت قم متصل خواهد شد.

علی رضا باقری عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال گذشته آغاز شده‌است.

وی ادامه داد: هم اینک به دلیل عدم تکمیل این جاده ، شاهد ترافیک سنگینی به‌خصوص در روزهای پایانی هفته هستیم.

باقری اضافه کرد: پیشرفت کلی این طرح ۲۵ درصد برآورد می‌شود درحالی‌که تاکنون فقط چهار درصد از منابع پیش‌بینی‌شده جهت اجرای این پروژه، تأمین شده‌است.

وی با تاکید بر اجرای بدون وقفه این طرح حمل‌ونقلی، خاطرنشان کرد: به‌رغم مطالبات ۵۰ میلیاردتومانی پیمانکار این طرح، پروژه در حال اجراست و توقفی در روند تکمیل و آماده‌سازی آن انجام نگرفته‌است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی قم اضافه کرد: برای تامین مالی این پروژه طی سال‌جاری تلاش می‌شود تا ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مالی به این پروژه تزریق شود.

وی گفت:‌ در صورت تامین به‌موقع تسهیلات و منابع پیش‌بینی‌ شده محور ورجان به قم تا هفت ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

مسیر بزرگراهی و جدید قم - کهک بطول ۱۳ کیلومتر ، از تپه سلام جاده اراک آغاز و بعد از گذر از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم می‌شود.

ورجان یکی از روستاهای گردشگری شهرستان کهک در استان قم است که در فاصله ۳۷ کیلومتری شهر قم و ۶ کیلومتری کهک واقع شده‌است.

کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم واقع شده و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستاست که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و هشت روستا نیز جزء بخش فردو است.

تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha