محورهای آذربایجان شرقی برفی است/ الزام زنجیر چرخ برای تردد در گردنه ها

تبریز - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون تمامی راه های اصلی و فرعی استان با وجود بارش برف باز است و تردد در آن ها جریان دارد، گفت: تردد در گردنه ها نیازمند مجهز کردن خودرو به زنجیر چرخ است.

«غلامرضا رسول زاده» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در زمان حاضر بارش برف در مسیر آزاد راه تبریز - زنجان ، مراغه _ هشترود و تبریز - اهر ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه گروه‌های راهداری یک‌هزار کیلومتر باند از راه‌های استان را برف‌روبی و نمک و شن پاشی کردند، افزود: این میزان برف روبی در آزادراه های تبریز - زنجان و مراغه - هشترود و راه های ارتباطی شهرستان های اهر، کلیبر، هوراند، چاراویماق، مرند، هشترود، سراب و گردنه های گویجه بل، شیبلی و سامبران انجام شده است.

وی با اشاره به اتمام عملیات برف روبی و نمک پاشی در راه های اصلی و فرعی استان، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف طی امروز، گروه های راهداری در راهدارخانه های استان مستقر هستند تا خدمات مورد نیاز را به مسافران و رانندگان ارایه دهند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی به حد کافی نمک و ماسه برای انجام عملیات برفی روبی و ماسه و نمک پاشی در ۷۳ راهدارخانه استان انبار شده است.

رسول زاده، ادامه داد: ۴۵۰ دستگاه برف روب نیز در راهدارخانه های استان استقرار یافته است تا در مواقع ضروری و بارش برف در عملیات برف روبی مورد استفاده قرار گیرند.

وی از رانندگان و مسافران خواست پیش از سفر و عزیمت به مناطق کوهستانی از وضعیت راه ها اطلاع کسب کرده و خودرو خود را به تجهیزات ایمنی زمستانی و زنجیرچرخ مجهز کرده و پوشاک گرم و زمستانی به همراه داشته باشند.

رسول زاده، با بیان اینکه تلفن گویای ۱۴۱ به طور شبانه روز در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی پاسخگوی رانندگان و مسافران است، افزود: ترددکنندگان جاده ها همچنین می توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضع آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha