لایحه بودجه ۱۴۰۴ با هدف ایجاد رونق اقتصادی تهیه شده است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ با هدف ایجاد رونق اقتصادی تهیه شده است، گفت: روند بررسی لایحه در مجلس نباید به گونه‌ای پیش رود که ما با افزایش هزینه‌ها مواجه شویم.

سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ با هدف ایجاد رونق و برطرف کردن رکود در بخش‌هایی که ما دچار رکود شده‌ایم بسته شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به این که هدف لایحه بودجه ایجاد رونق و رفع رکود است ما مشاهده می‌کنیم که بودجه سال آینده یک بودجه انبساطی است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس افزود: آنچه که مهم است این است که در روند بررسی لایحه بودجه در مجلس نباید کار به گونه ای پیش رود که ما با افزایش هزینه‌ها در لایحه بودجه مواجه شویم.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان پیشنهادی برای افزایش هزینه‌ها در لایحه بودجه دارند، باید منابع قطعی درآمدی آن را نیز تعیین و تامین کنند وگرنه باید از ایجاد هزینه‌های جدید و تحمیل بار مالی و هزینه جدید به بودجه جلوگیری کرد.

وی گفت: تحمیل هزینه اضافی به بودجه بدون در نظر گرفتن منابع قطعی درآمدی آن باعث می‌شود تا ما در سال آینده با کسری بودجه مواجه شویم که نتیجه آن تحمیل تورم به اقتصاد کشور است.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را سه‌شنبه هفته گذشته اول آبان تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و سه شنبه هفته جاری هم برای دفاع از کلیات این لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی حضور خواهد یافت.

قرار است، بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه نیز حداکثر ۱۰ روز از زمان ابلاغ بخش اول به مجلس ارسال شود.

کمیسیون تلفیق در روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه در جلسه‌ای آیین‌نامه داخلی کمیسیون را به تصویب رساند و مقرر شد از روز شنبه پنجم آبان‌ماه تا روز دوشنبه هفتم آبان‌ماه جلسات کمیسیون تلفیق در دو نوبت برای بررسی کلیات لایحه بودجه تشکیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha