جنگ غزه و لبنان؛ محور دیدار بلینکن و بن سلمان در ریاض

تهران- ایرنا- خبرگزاری رسمی عربستان از دیدار و رایزنی ولیعهد این کشور و وزیر امور خارجه آمریکا در ریاض درباره تحولات منطقه و جنگ لبنان و غزه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری «واس» گزارش داد که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان امروز در ریاض میزبان «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بود.

طبق این گزارش، در این دیدار روابط دوجانبه و زمینه‌های همکاری مشترک میان عربستان و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

بن سلمان و بلینکن همچنین درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی؛ به ویژه تحولات غزه و لبنان و تلاش های انجام شده برای توقف جنگ و پیامدهای امنیتی و انسانی آن رایزنی کردند.

واس اعلام کرد که این دیدار با حضور «مساعد بن محمد العیبان» مشاور امنیت ملی عربستان و «خالد بن علی الحمیدان» رئیس دستگاه اطلاعات این کشور برگزار شد.

وزیر امور خارجه آمریکا صبح امروز و در ادامه تور منطقه‌ای خود در سفری رسمی وارد ریاض شد.

بلینکن روز گذشته به فلسطین اشغالی سفر کرد و با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «ران درمر» وزیر امور استراتژیک این رژیم دیدار و گفت‌وگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این مدعی شده بود که محور سفر بلینکن به سرزمین‌های اشغالی درباره «اهمیت پایان دادن به جنگ نوار غزه» و «تنش زدایی و ایجاد ثبات پایدار و نیز چگونگی دستیابی به راه‌ حل دیپلماتیک برای درگیری میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان» است.

دولت آمریکا به عنوان متحد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه نوار غزه و لبنان حمایت های همه جانبه سیاسی، نظامی و اقتصادی از این رژیم کرده است.

مقامات و مسئولان ارشد کشورهای منطقه و گروه های مقاومت تاکید می کنند که آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است و اراده ای برای فشار بر تل آویو برای توقف جنگ و برقراری آتش بس ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha