شهرداری تهران با آمادگی کامل به استقبال بارش باران می‌رود

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی و اینکه در آستانه بارش‌ باران در پایتخت هستیم، لایروبی انهار انجام شده و با آمادگی کامل به استقبال بارش‌های پیش‌رو خواهیم رفت.

علیرضا جعفری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: لایروبی انهار و مسیل‌ها به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر در همه مناطق ۲۲‌گانه تهران انجام شده تا در صورت بارش‌های سنگین، علاوه بر انجام اقدامات اساسی، در راستای جلوگیری از آبگرفتگی معابر نیز اقدامات جدی شود.

وی افزود: همه تیم‌های خدمات شهری در مناطق ۲۲گانه به دلیل هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش باران تا روزهای آینده در تهران به صورت آماده‌باش کامل بسر می‌برند و در همین راستا همچنین تجهیزات لازم به اندازه کافی برای مقابله با آبگرفتگی یا هر نوع اتفاق دیگری تامین شده است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: در مناطق بارش بیشتر از جمله مناطق کوهستانی و شمالی استان ماشین‌آلات تخصصی به تعداد بیشتری از سوی مدیریت شهری تامین شده و تلاش این است که این ماشین‌آلات در مناطق پُر بارش افزایش یابد تا در زمان بارندگی سطح خدمت‌رسانی به صورت مطلوب‌تری استمرار داشته باشد.

به گفته وی، یکی از مهمترین ابزار مهم در زمان بارندگی، دستگاه‌های پمپاژ برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح مناطق مختلف تهران است که به همین منظور با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه، این ابزار مهم نیز در ستاد خدمات شهری مناطق ۲۲ گانه این استان وجود دارد.

شهرداری تهران با آمادگی کامل به استقبال بارش باران می‌رود

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران درباره خدمت‌رسانی در معابر پرتردد شهر تهران از جمله بزرگراه‌ها در زمان بارندگی نیز گفت: با همکاری شهرداران مناطق و همچنین معاونت فنی و عمرانی امسال تلاش شده تا نقاط حادثه‌خیز و همچنین نقاطی مستعد آبگرفتگی در زمان بارندگی، رفع شود اما در برخی مواقع حجم بارندگی به حدی افزایش می‌یابد که حتما باید ماشین‌آلات تخصصی وارد کار شود که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مقدمات همه این مسایل و مشکلات در مجموعه مدیریت شهری اندیشیده شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد که در هنگام بارندگی و بارش شدید باران تا حد امکان از تردد غیرضرور در شهر خودداری کنند تا به دلیل شلوغ نشدن معابر و خیابان‌های اصلی شهر تهران، تیم‌های خدمات شهری بتوانند در کمترین زمان در محل‌های تعیین شده وارد عملیات برای کاهش مشکلات مردم شوند.

جعفری همچنین خطاب به شهروندان تاکید کرد در صورت بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر، در صورت نیاز به خدمات نیروهای شهرداری، با سامانه ۱۳۷ تماس برقرار کنند.

براساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان تهران، عمده بارش باران در این استان در روزهای پنجشنبه تا جمعه به ویژه نیمه شمالی مورد انتظار است و در برخی نقاط بارش تگرگ دور از انتظار نیست. ادامه این خبر را می‌توانید اینجا بخوانید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha