کشتی فرنگی امیدهای جهان؛ اسکو چهارمین مدال برنز ایران را گرفت

تهران-ایرنا- نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با شکست حریف ازبکستانی در پیکارهای زیر ۲۳ سال جهان به مدال برنز رسید.

به گزارش ایرنا، مسابقات رده‌بندی و فینال پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان، امشب (چهارشنبه) در شهر تیرانا کشور آلبانی در حال برگزاری است.

در وزن ۷۷ کیلوگرم علی اسکو در دور اول با نتیجه ۸ بر یک مقابل سیمون بورکینهاگین از سوئد به برتری دست یافت. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر یک مقابل الکساندرین گوتو قهرمان سال گذشته از مولداوی مغلوب شد و پس از حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها راه یافت.

اسکو در این گروه در دیدار اول با نتیجه ۹ بر صفر کلودجان شیهو از آلبانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر آلونسو پارا گارسیا از کلمبیا را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. اسکو در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۴ از سد دونیورخون ناکیبوف از ازبکستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

یاسین یزدی پنجم شد

در وزن ۸۷ کیلوگرم یاسین یزدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف آدام کارژیولا از لهستان رفت و با نتیجه ۶ بر یک به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تورپال بیسلطانوف دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از دانمارک با نتیجه ۶ بر ۲ (دیسکالیفه) به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدی در این مرحله با نتیجه ۳ بر یک مغلوب مارسل استرکنبورگ از هلند شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب آچیکو بولکوادزه از گرجستان شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

لحظاتی قبل علی احمدی‌وفا به طلای وزن ۵۵ کیلوگرم و عرفان جرکنی به مدال برنز وزن ۶۳ کیلوگرم دست یافتند.

همچنین فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دیدار فینال دقایقی دیگر باید به مصاف حریفان خود بروند.

روز گذشته و در پایان مسابقات پنج وزن نخست، محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم مدال طلا دست یافت، دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha